BYD wyzywa rywali na pojedynek. Jego nowy SUV jest hybrydowy i będzie koszmarem nie tylko dla Toyoty

Marka BYD nie jest już anonimowa w Europie. Większość kojarzy ją z ofertą pojazdów elektrycznych, wśród których prym wiedzie w Europie SUV Atto 3. Chiński producent stwierdził teraz, że czas przejść na komercyjny kurs ku Europie, więc dodał do oferty poszukiwany napęd hybrydowy w modnym nadwoziu.

byd-seal-u-DM-i
Podaj dalej

BYD Seal U DM-i to pierwszy hybrydowy SUV marki w Europie

Nowy SUV BYD Seal U jest już dostępny w Chinach z dwoma w pełni elektrycznymi układami napędowymi. Europejscy klienci otrzymają Seal U DM-i – pierwszą hybrydę typu plug-in chińskiej marki. Skrót DM w nazwie oznacza Dual Motor.

Nowy układ napędowy składa się z 1,5-litrowego silnika benzynowego o mocy 110 KM i silnika elektrycznego, którego akumulator może osiągnąć 18,3 lub 26,6 kWh. Akumulator pozwalający na przejechanie do 70 km na napędzie elektrycznym czyni go jedną z najciekawszych opcji w tym segmencie.

Do ładowania akumulatora służy Opcja DC, ładowanie od 30 do 80% trwa 35 minut (moc 18 kW). Warto wiedzieć, że nowy SUV chińskiego producenta samochodów ma w standardzie funkcję VTOL. Taka pozwala na ładowanie urządzeń zewnętrznych lub zasilanie z akumulatora samochodu.

SUV BYD Seal U DM-i

Nowoczesny i elegancki Seal U DM-i zadowoli nawet wybrednych

Jak widać na zdjęciach, nowy Seal U DM-i jest elegancki i przestronny. Zewnętrzny desgin i fakt, że mierzy 4,77 m, podkreślają jego nieco awanturniczy charakter. Pomimo tego harmonizuje z filozofią BYD „Ocean Aesthetics”.

SUV na 19-calowych felgach jest premium także we wnętrzu. BYD zastosował tam wysokiej klasy materiały. Nawet skórę wegańską. Wrażenie luksusu potęguje kryształowa dźwignia zmiany biegów oraz obrotowy ekran o przekątnej 15,6 cala. Na wyposażeniu nie brakuje funkcji poleceń głosowych, systemu dźwiękowego Hi-Fi i ładowania bezprzewodowego. Samochód ma możliwość bezprzewodowej aktualizacji systemu.

Kierowca ma do swojej dyspozycji nowoczesną, cyfrową tablicę przyrządów o przekątnej 12,3”. Jak przystało na SUV-a, przestrzeń bagażowa zadowoli klientów. Przy złożonych siedzeniach pojemność bagażnika Seal U DM-i sięga 552 l. Przy złożonych siedzeniach przestrzeń bagażowa zwiększa się do 1440 l.

Bagażnik SUV-a ma zadowalajacą pojemność 552 l, którą po złożeniu siedzień można zwiększyc do 1440 l

Ile taki SUV premium od BYD może kosztować?

Biorąc pod uwagę jego design i charakter premium, podkreślony dużą przednią osłoną chłodnicy i przednimi i tylnymi reflektorami LED to koszt zakupu oszacowano na nieco ponad 40 000 euro. Dlatego nie będziemy zaskoczeni, jeśli hybrydowy Seal U DM-i stanie się jedną z najlepiej sprzedających się opcji.

Kupujący powinni wziąć pod uwagę fakt, że BYD to marka, która będzie miała niedługo duże znaczenie w Europie. Współpracują z nią najwięksi europejscy producenci samochodów premium. Jeśli chodzi o technologie, to jest dla nich wzorem i źródłem wiedzy oraz doświadczenia w budowie pojazdów elektrycznych. Europejska fabryka na Węgrzech to świetne strategiczne posunięcie chińskiego producenta. Klienci na Starym Kontynencie nie będą musieli długo czekać na dostęp do gamy modeli marki.

W ostatnim czasie BYD zawarł partnerską umowę z Grupą Emil Frey. Dzięki temu zapewnił sobie dystrybucję i sprzedaż gamy innowacyjnych pojazdów elektrycznych BYD w Szwajcarii i Liechtensteinie.

Luksusowy SUV BYD Seal-U-DM-i
We wnętrzu BYD Seal U DM-i producent zastosował wysokiej klasy materiały

Przeczytaj również