Miej oczy szeroko otwarte, zanim kupisz nowe ogumienie
Rynek ogumienia jest na tyle duży, że kierowcy mają w czym wybierać. Katalog opon na rynku systematycznie rośnie, to nie tylko za sprawą nowych modeli, ale także napływem tych importowanych z Azji.
Opony to najważniejszy element samochodu, który łączy go z nawierzchnią drogi, w związku z tym wybór ogumienia nie powinien być przypadkowy. Kierowcy w wyborze powinni zaś kierować się nie tylko ceną, ale także właściwościami, które zapewnią im nie tylko bezpieczeństwo własne, ale także innych użytkowników dróg.
Przeprowadzane co i rusz przez specjalistów testy są bardzo pomocne. Dają nam pogląd na drogę hamowania samochodu w konkretnym ogumieniu i w określonych warunkach na drodze. To coś, czego nie jesteśmy w stanie zrobić przed zakupem, a praktyce może się okazać, że na testy już za późno. Dlatego poniżej znajdziesz 22 modele opon letnich i całorocznych, jakie bezwzględnie należy omijać. NIE PRZEGAP: Wymieniamy opony. Ile lat można jeździć na tych samych? Kierowcy nie wiedzą
ciąg dalszy publikacji pod grafiką
Oto najgorsze opony letnie
Test hamulców wykonanych przez specjalistów AutoBild oddziela ziarno od plew. Biorąc pod uwagę, że często jakość opon decyduje o różnicy między stłuczką, a nawet między życiem a śmiercią warto wziąć go na poważnie.
Czarne owce według AutoBild to najgorsze opony, które zawodzą już we wstępnym teście hamowania wykonanym na mokrej i suchej nawierzchni. Dlatego są wykluczane z pozostałej części testu. Na początek lista modeli, których nie należy brać pod uwagę. Wszystkie dane dotyczące drogi hamowania w metrach wykonano na mokrej nawierzchni od 80 km/h oraz na d 100 km/h. Testowany rozmiar opon letnich to 205/55 R16.
Najgorsze opony całoroczne
Ogumienie całoroczne to teraz coraz bardziej popularny typ opon. W poniższym zestawieniu znalazły się te, które nie przeszły pozytywnie testów awaryjnego hamowania. Rozmiar testowanych opon to 225/45 R 17.
Dla porównania: zwycięzca testu AutoBild zatrzymał się po 45 metrach na mokrej nawierzchni i po 38,5 metra na suchej. W obu przypadkach testy wykonano przy prędkości 100 km/h tak jak w przypadku poniższego ogumienia.
Najgorsze opony całoroczne do SUV-ów
Ten rodzaj opon do bardzo popularnych na rynku modeli typu SUV przetestował AUTO BILD Allrad. Trzy z dziesięciu opon w rozmiarze 235/65 R 17 otrzymały ocenę „niezalecane”:
– Opona Uniroyal AllSeasonExpert 2 wypadła słabo podczas hamowania na suchej nawierzchni.
– Opona Imperial All Season Driver wypadła fatalnie podczas hamowania na mokrej nawierzchni.
– Kenda Kenetica 4S SUV KR609 nie zachwyciła na śniegu i podczas hamowania na mokrej nawierzchni.