Matulka i Dymurski pojadą sezon Junior WRC
W poprzednim sezonie Jakub Matulka i Daniel Dymurski skupiali się przede wszystkim na startach w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Polski. Toczyli tam walkę o tytuł w klasie 3 z Piotrem Parysem i Damianem Sytym. Załoga LOTTO Matulka Rally Team popisała się przede wszystkim mądrą, konsekwentną i zarazem szybką jazdą, co ostatecznie dało im mistrzostwo. W międzyczasie duet pojawił się również na kilku rundach Rajdowych Mistrzostw Europy oraz na innych imprezach, jak chociażby Rajd Lausitz, czy Rapla Ralli w Estonii.
Od momentu zakończenia sezonu w sieci krążyły różne plotki na temat przyszłości młodego kierowcy z Gliwic. Jedna z nich mówiła o startach w Rajdowych Mistrzostwach Europy. Teraz wiemy już, że to – prawdopodobnie – nie okaże się informacją prawdziwą. Dzisiaj bowiem LOTTO Matulka Rally Team ogłosił, że w sezonie 2024 wystartuje w sezonie Junior WRC. To cykl dla najlepszych juniorów na świecie rozgrywany oczywiście przy WRC. Zawodnicy startują tam Fordami Fiesta Rally3 przygotowanymi przez polski oddział M-Sportu.
Co to jest JWRC?
JWRC to cykl przeznaczony dla kierowców do 29. roku życia. Oznacza to, że w sezonie 2024 w cyklu będą mogli rywalizować kierowcy urodzeni 1 stycznia 1995 roku lub młodsi. Oczywiście przepisy te dotyczą wyłącznie kierowcy – co do pilota nie ma żadnych konkretnych wymagań. Jeśli chodzi o punktację, to mamy tutaj dwie ciekawostki. Po pierwsze, finałowa runda sezonu jest podwójnie punktowana. Po drugie, załogi zdobywają punkty również za odcinkowe zwycięstwa. Wygrany oes równa się jeden dodatkowy punkt.
W minionym roku mistrzem świata juniorów został Irlandczyk William Creighton, jednak cykl był słabo obsadzony. W tym roku ma być inaczej – do rywalizacji w JWRC zgłosiło się bowiem według nieoficjalnych doniesień prawie 20 załóg. Sezon JWRC liczy pięć rund. Wszystko rozpocznie się w dniach 15-18 lutego podczas Rajdu Szwecji. Następnie juniorzy pojawią się w Rajdzie Chorwacji w dniach 18-21 kwietnia. Trzecią rundą Junior WRC będzie Rajd Sardynii rozgrywany w dniach 30 maja – 2 czerwca. Później Rajd Finlandii w dniach 1-4 sierpnia oraz finał sezonu w dniach 5-8 września, czyli Rajd Akropolu w Grecji.
Trening u Świętego Mikołaja
Wszyscy zawodnicy JWRC będą korzystać z Fordów Fiesta Rally3 obsługiwanych przez polski oddział M-Sportu. Jest to samochód, który Matulka i Dymurski bardzo dobrze znają. Warto dodać, że w ramach treningu polska załoga zespołu LOTTO Matulka Rally Team pojawi się w Rajdzie Arktycznym. Jest to piękny, klasyczny zimowy rajd z bazą w Rovaniemi, miejscu urzędowania Świętego Mikołaja. Impreza odbędzie się w dniach 1-3 lutego. Na zawodników czekają tam 204 kilometry odcinków specjalnych rozbitych na dwa dni rywalizacji.
Jakub Matulka: – „W zeszłym sezonie zadebiutowałem na trasach Rajdowych Mistrzostw Europy. Wspólnie z Danielem wzięliśmy udział w trzech rundach ERC, co było dla mnie wielkim przeżyciem i ogromną nauką, która pozwoliła mi się stać lepszym kierowcą. Chcę spróbować swoich sił w doskonale znanym samochodzie, ale na tych najtrudniejszych oesach rajdowych świata, choć wiem, że to dopiero mój trzeci sezon w rajdach i przede mną jeszcze wiele, by im dorównywać. Jestem wdzięczny moim partnerom za umożliwienie zrobienia kolejnego kroku naprzód. Dziękuję także za wsparcie Danielowi oraz całemu zespołowi, bez którego nie byłoby nas tutaj. Trzymajcie kciuki”.