Pierwszy taki Ford Ranger nowej generacji w Polsce
Zmodyfikowany Ford Ranger trafił do Ochotniczej straży Pożarnej w Orońsku. Został przystosowany do pełnienia funkcji pojazdu używanego do zadań rozpoznawczych oraz operacyjnych. Wybór auta nie jest tu wcale przypadkowy, o czym zaraz sami się przekonacie.
Ford Ranger to wszechstronny pickup, który wyróżnia się:
- doskonałą ładownością,
- zdolnością do holowania ciężkich przyczep,
- zaawansowanym napędem na cztery koła, umożliwiającym pracę w trudnym terenie.
Dostępny jest w trzech wersjach kabin, z czego najpopularniejszą wersją jest ta z podwójną kabiną, oferuje przestronne wnętrze i wygodne siedzenia w drugim rzędzie. Ponadto, w ofercie znajduje się kabina pojedyncza z najdłuższą skrzynią ładunkową oraz kabina przedłużona z dodatkowym miejscem dla pasażerów.
Ford Ranger dostępny jest na rynku z trzema różnymi wersjami:
- podstawową jest efektywna jednostka wysokoprężna o pojemności 2 litrów i mocy 170 KM, z turbodoładowaniem,
- poza tym, znajdziemy również silnik 2.0 EcoBlue BI-Turbo o mocy 205 KM,
- najmocniejszą opcją jest wysokoprężny silnik V6 o pojemności trzech litrów.
Osoby zainteresowane Rangerem mogą wybrać między 6-biegową manualną skrzynią biegów a dwoma rodzajami automatycznych przekładni – o 6 i 10 przełożeniach. Zaawansowany system napędu na cztery koła, opcja manualnego lub automatycznego sterowania napędami, elektroniczna blokada tylnego mechanizmu różnicowego, rozszerzają terenowe możliwości Rangera.
Ford Ranger to samochód doskonale przystosowany do pełnienia funkcji pojazdu używanego do zadań rozpoznawczych, operacyjnych i jeszcze wielu innych rozwiązań. Firma FC Autosystem Częstochowa – przygotowała dla Ochotniczej Straży Pożarnej w Orońsku pierwszego w kraju Rangera nowej generacji, który został przystosowany do działań ratowniczo-pożarniczych.
Imponujące wyposażenie – jakie pojawiły się modyfikacje?
Samochód został odpowiednio przystosowany do niecodziennego zadania. Zmodyfikowano go i wzmocniono, aby zapewnić pełną mobilność, nawet w najtrudniejszych warunkach. W tym celu zastosowano specjalne modyfikacje w zawieszeniu tylnej osi, dostosowując je do ciągłego obciążenia zabudową i wyposażeniem. Wykorzystano zawieszenie pneumatyczne z automatyczną regulacją ciśnienia, co pozwala utrzymać odpowiednią wysokość nadwozia i stabilność pojazdu niezależnie od obciążenia skrzyni.
Ranger został wyposażony w maszt oświetleniowy LED, który automatycznie wysuwa się, umożliwiając sterowanie głowicą w celu precyzyjnego oświetlenia obszaru działań. Kontener dostosowano do potrzeb operacyjnych, posiada podest roboczy oraz drabinkę ułatwiającą dostęp. Skrytki na sprzęt zostały wyposażone w żaluzje, które są wodoodporne i pyłoszczelne.
Specjaliści odpowiedzialni za modyfikację pickupa wyposażyli go dodatkowo w oświetlenie uprzywilejowania i lampy LED. Zwiększyli tym samym widoczność pojazdu w trudnych warunkach operacyjnych. Z uwagi na zdolność do interwencji w niesprzyjającym terenie, w wyposażeniu pojawiła się także wyciągarka. W przypadku wyspecjalizowanych samochodów, takie elementy są niezbędne do skutecznego przeprowadzania akcji ratowniczych.