Jeep Avenger MY24 cieszy się popularnością
Nowy Jeep Avenger cieszy się dużą popularnością nie tylko wśród kierowców, ale także i ekspertów motoryzacyjnych. Świadczą o tym zdobyte na przestrzeni ostatniego czasu nagrody. Publiczności został przedstawiony po raz pierwszy w ubiegłym roku podczas Salonu Samochodowego w Paryżu. Do tej pory złożono na niego już ponad 40 000 zamówień – premiera tego modelu bez wątpienia przyczyniła się do zwiększenia udziału Jeepa w segmencie B-SUV w Europie.
Eric Laforge, dyrektor marki Jeep w Europie powiedział: „Jesteśmy bardzo dumni z ogromnego sukcesu, jakim Jeep Avenger cieszy się w Europie, gdzie złożono już ponad 40 000 zamówień. Teraz rozszerzyliśmy naszą ofertę o pełną gamę układów napędowych oraz nowe wersje wyposażenia i opcje, takie jak panoramiczny dach, aby wzmocnić element wolności wyboru wpisany w DNA marki Jeep”.
Nowy Avenger – co tak właściwie oferuje kierowcom?
Mówiąc o Avengerze mamy tu na myśli kompaktowego SUV-a, charakteryzującego się unikalnym połączeniem cech marki Jeep, obejmujących możliwości terenowe, styl, funkcjonalność i oczywiście zaawansowane technologie.
Aby sprostać oczekiwaniom zróżnicowanej grupy kierowców, poszukujących zaawansowanych technologii, komfortu, różnorodnych możliwości w kompaktowym samochodzie, Jeep postanowił wprowadzić nową wersję e-Hybrid. Egzemplarz trafił do gamy modelu Avenger MY24. To ekologiczna propozycja stanowiąca uzupełnienie już dostępnych wariantów z napędem w pełni elektrycznym oraz spalinowym. Zdając sobie sprawę z istoty wyboru, producent umożliwia klientom swobodę wyboru spośród trzech różnych układów napędowych.
Wersja w pełni elektryczna wyposażona jest w 400-woltowy silnik elektryczny, zapewniający zasięg do 600 km w cyklu WLTP podczas jazdy miejskiej. Dzięki funkcji szybkiego ładowania, zaledwie trzy minuty wystarczą, żeby samochód zyskał typowy dzienny zasięg wynoszący 30 km.
Wersja e-Hybrid zapewnia płynną jazdę, łącząc technologię silnika elektrycznego i spalinowego. Wykorzystuje doskonałą synergię między 3-cylindrowym silnikiem spalinowym o pojemności 1,2 litra (o mocy 100 KM), 48-woltowym akumulatorem litowo-jonowym oraz automatyczną 6-biegową dwusprzęgłową skrzynią biegów z zintegrowanym silnikiem elektrycznym. Pojazd ten został zaprojektowany z myślą o zoptymalizowaniu efektywności paliwowej. W konsekwencji przekłada się to na redukcję emisji CO2 o nawet 15 proc. w porównaniu z silnikami spalinowymi wyposażonymi w tradycyjne automatyczne skrzynie biegów.
Wersja benzynowa jest napędzana przez 1,2-litrowy silnik o mocy 100 KM przy 5500 obr./min i momencie obrotowym wynoszącym 205 Nm przy 1750 obr./min. Silnik ten współpracuje z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.