Sztuczna inteligencja będzie miała wydatny wpływ na rozwój samochodów? Trwają prace nad nowym systemem dla kierowców
TomTom opracował model inteligentnego asystenta samochodowego, który ma usprawnić komunikację słowną pomiędzy kierowcą a urządzeniem. Dzięki temu możliwa będzie bardziej zaawansowana interakcja głosowa z systemami informacyjno-rozrywkowymi. Łatwiej będzie też wyszukiwało się lokalizację, a sam sposób współpracy z systemami sterowania autem będzie znacznie uproszczony. Rozwiązanie ma integrować usługę Microsoft Azure OpenAI, aby wykorzystać modele językowe oraz usługi Azure Kubernetes, Azure Cosmos DB, Azure Cognitive Services.
„Naszą wspólną wizją z Microsoft jest rozwój innowacji za pomocą generatywnej sztucznej inteligencji i dostarczanie naszym klientom jeszcze lepszych rozwiązań. Wykorzystując naszą wiedzę w zakresie nawigacji i technologii, tworzymy przełomowy, nowy sposób interakcji ludzi z ich pojazdami. Dzięki temu, że obie firmy integrują to, co robią najlepiej, w jednym rozwiązaniu, zmieniamy wrażenia w pojeździe. Umożliwiamy kierowcom, aby pytali samochód o wszystko i mieli pewność, że otrzymają właściwe odpowiedzi” – mówi Mike Schoofs z firmy TomTom, cytowany przez MotoFakty.
Sztuczna inteligencja ma przyspieszyć innowacje w całym sektorze motoryzacyjnym. Plany są bardzo ambitne
Dominik Wee z Microsoftu przyznaje, że dzięki sztucznej inteligencji możliwe będzie przyspieszenie innowacji w całym sektorze motoryzacyjnym. „Dzięki sztucznej inteligencji nowej generacji mamy wyjątkową okazję, aby przyspieszyć innowacje w całym sektorze motoryzacyjnym. W oparciu o naszą wieloletnią współpracę, łączymy postępy w zakresie sztucznej inteligencji w chmurze Microsoft z doświadczeniem TomTom w branży motoryzacyjnej, aby zapewnić kierowcom i producentom samochodów nowe narzędzia oparte na AI. Ta integracja umożliwi branży OEM oferowanie wysoce zróżnicowanych i unikalnych doświadczeń w kokpicie, przy jednoczesnym zachowaniu unikalnej tożsamości marki” – zanzacza Dominik Wee.
TomTom współpracuje z Microsoftem już od 2016 roku. Wtedy to zasilano usługi lokalizacyjne Azure Maps. Firmy później rozszerzyły partnerstwo o usługi dla własnych map Microsoft. Teraz mają razem pracować nad rozwiązaniami motoryzacyjnymi, które mają być innowacją i funkcjonować pod egidą sztucznej inteligencji. Jakie będą tego efekty? Trudno jak na razie powiedzieć. Plany jednak wyglądają ambitnie i czekamy na ich rozwój.