-
Dacia osiągnęła ogromny sukces ze swoim Dusterem
-
Renault pokazało swojego Dustera niemalże od razu po Dacii
-
Francuski producent nie jest ograniczany europejskimi przepisami
Dacia osiągnęła ogromny sukces ze swoim Dusterem
Jeden z najtańszych SUV-ów na rynku pozwolił rumuńskiemu producentowi stworzyć jeden z najlepiej sprzedających się samochodów na rynku. Duster jest obecny na polskich drogach w ogromnej liczbie egzemplarzy, ale Dacia jest równie popularna także w innych krajach zachodniej Europy. Co ciekawe, rekordowo wysoka sprzedaż Dustera to jeszcze nie wszystko.
SUV rumuńskiego producenta produkowany jest przede wszystkim w rodzimej fabryce w Mioveni. Ale oprócz tego Dustera składają także w Brazylii, Kolumbii, Indiach, Indonezji, a do niedawna jeszcze także w Rosji. Kwestią czasu było tylko nadanie mu logotypu Renault czy Nissana. W wielu krajach na tamtejszych rynkach Dacia jest zupełnie nieznanym nikomu producentem.
Duster z logo Dacia obecny jest zatem praktycznie tylko w Europie. Jak duży jest faktycznie sukces Dustera? Ciężko to zliczyć – w wielu krajach Azji czy Ameryki Południowej dane są po prostu niedokładne. Ale to świadczy tylko lepiej o SUV-ie, którego liczby zapewne są jeszcze wyższe niż te podawane oficjalnie. Nic więc dziwnego, że Renault chce wykorzystać ten sukces.
Renault pokazało swojego Dustera niemalże od razu po Dacii
Francuzi umieścili tradycyjny romb tylko z tyłu samochodu. Na przedniej masce widnieje nazwa Renault napisana wielkimi literami. Wygląda to nieco dziwnie, ale takie mamy trendy, więc ciężko się dziwić Francuzom, że zdecydowali się na taki krok.
Samochód w tej formie trafi na Bliski Wschód, do Afryki, Ameryki Południowej, czy Indii. Ta konkretna wersja przedstawiona na oficjalnych zdjęciach będzie natomiast powstawać w tureckiej fabryce Renault w Bursie. SUV-y pojawią się tam w połowie 2024 roku.
Na chwilę obecną nie mamy jeszcze szczegółowych informacji odnośnie napędów, czy technologii. Wiemy jednak, że modele Renault oparte na samochodach Dacii oferują więcej niż oryginalne modele, często za dużo mniejsze kwoty. Według nieoficjalnych informacji Duster nie będzie tutaj żadnym wyjątkiem.
Francuski producent nie jest ograniczany europejskimi przepisami
Jak już wspomnieliśmy, samochody Dacii ze znaczkiem francuskiego producenta oferowane są właściwie wszędzie, tylko nie w Europie. A to oznacza, że Francuzi nie muszą w ich przypadku stosować się do unijnych przepisów i norm. Mogą zatem montować bez żadnych problemów starsze (a wciąż dobre) jednostki wysokoprężne. Mogą też korzystać z mniejszej liczby asystentów czy systemów wspomagających.
Dlatego też produkcja tych samochodów jest tańsza, a dzięki temu – ceny w salonach niższe. Dokładne szczegóły, jakie silniki i jednostki trafią pod maskę Renault Dustera, poznamy z pewnością bliżej rozpoczęcia produkcji seryjnej. A ta ma rozpocząć się już na początku przyszłego roku.