Ambitne plany Audi na 2024 rok. Model RS Q e-tron z nowymi ulepszeniami

Audi zajmuje się w ostatnim czasie dalszymi ulepszeniami RS Q e-tron przed trzecim startem w Rajdzie Dakar. Tym razem zespół kierowców Audi wraz z Mattiasem Ekströmem/Emilem Bergkvistem, Stéphanem Peterhanselem/Edouardem Boulangerem i Carlosem Sainzem/Lucasem Cruzem ma zamiar skorzystać w nowym roku z wielu nowych rozwiązań. Jakie są plany marki na kolejny rok? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w naszym artykule, w którym szerzej zajmujemy się tym tematem.

Audi
Podaj dalej

Audi ma ambitne plany na 2024 rok. Konstruktorzy pracują nad ulepszeniem pojazdu na kolejne wyścigi

Audi w styczniu 2024 roku po raz trzeci weźmie udział w Rajdzie Dakar wraz ze swoim niskoemisyjnym samochodem. „Nasi kierowcy i piloci pokazali, do czego RS Q e-tron jest zdolny, wygrywając sześć etapów i zdobywając 22 inne jednodniowe miejsca na podium w Rajdzie Dakar od 2022 roku. Teraz chodzi o nieustannie pokazywanie naszych osiągów, abyśmy mogli walczyć o najwyższe pozycje” – tłumaczy szef działu sportów motorowych w Audi, Rolf Michl.

Wypadki z udziałem Stéphane’a Peterhansela i Carlosa Sainza podczas Rajdu Dakar skłoniły Audi do dalszej poprawy bezpieczeństwa. „Naszym celem było zmniejszenie maksymalnego przyspieszenia przy lądowaniu po dużych skokach” – mówi dr Leonardo Pascali.

Audi RS Q-etron to niezawodne auto rajdowe, które jest w stanie rywalizować nawet w najtrudniejszych warunkach pogodowych. Trzy pojazdy dotarły do celu podczas pierwszego startu w Rajdzie Dakar. W 2023 roku dwa z trzech aut nie ukończyły wyścigu, jednak z powodu serii wypadków. Audi Sport skupia się zatem na niezawodności. Audi polega na szczególnie doświadczonych, dobrze wyszkolonych i skutecznych parach w załogach. Inżynierowie zoptymalizowali izolację akustyczną i uszczelnienie kokpitu, aby ułatwić im ciężką pracę. Zmodyfikowana przednia maska lepiej odprowadza błoto i wodę. Dzięki temu przednia szyba pozostaje czystsza.

Marka pracuje nad swoją pozycją na rynku. Jak pójdzie pojazdom w Rajdzie Dakar 2024?

Audi logo
Fot. pixabay.com

Inżynierowie zajmują się teraz różnymi aspektami, które mają sprawić, że Audi RS Q e-tron będzie jeszcze mocniejszym pojazdem w rajdach. W poszukiwaniu ulepszeń zespół ds. rozwoju Audi Sport przeanalizował również codzienne prace serwisowe podczas startów w wyścigu. W tym przypadku również wiele czynności zostało uproszczonych. Zmodyfikowano połączenia śrubowe, ulepszone zostały uchwyty narzędziowe, a także zoptymalizowano rozwiązania do wlewania płynów eksploatacyjnych. A to nie koniec. Wprowadzono też nowe rozwiązania w zakresie zamykania części nadwozia i połączenia śrubowe zamiast połączeń klejonych – wszystko to sprawia, że serwisowanie jest prostsze i sprawniejsze.

„Nasz zespół inżynierów jeszcze bardziej ulepszył RS Q e-tron, wprowadzając wiele kreatywnych rozwiązań. Kierowcy i piloci, ale również wszyscy mechanicy i inżynierowie, korzystają z pomysłowych rozwiązań. Czujemy, że jesteśmy doskonale przygotowani do Rajdu Dakar” – tłumaczy Rolf Michl. Audi zmiany wprowadza stopniowo od połowy 2023 roku i zapewnia, że wszystkie innowacje będą gotowe, aby wprowadzić je na czas przed Rajdem Dakar 2024. Nie możemy już się doczekać efektów pracy konstruktorów. Przyszły rok zapowiada się bowiem bardzo ciekawie.

Przeczytaj również