Porsche modernizuje swoją główną fabrykę w Stuttgarcie
Aktualnie Porsche przeprowadza szeroko zakrojone prace konstrukcyjne i rozbudowę istniejących obiektów. Wszystko ma miejsce w głównej fabryce marki w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Są plany, aby w przyszłości produkować tam sportowe samochody elektryczne nowej generacji.
„60 lat Porsche 911 i 75-lecie samochodów sportowych Porsche: ten podwójny jubileusz sprawia, że to wyjątkowy rok w historii Porsche. Rekonstrukcja i rozbudowa obiektów odpowiadających za produkcję samochodów sportowych na terenie naszej głównej fabryki stanowi ważny kamień milowy dla zakładów w Stuttgarcie-Zuffenhausen” – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG ds. produkcji i logistyki. „Modernizacje pozwolą zwiększyć wydajność, zapewnić najwyższe standardy jakości oraz połączyć produkcję samochodów sportowych z silnikiem spalinowym i elektrycznym. Dzięki temu rozpoczniemy nowy rozdział w budowie sportowych aut w kontekście inteligentnej fabryki przyszłości”.
Dynamiczny rozwój procesu produkcyjnego możliwy jest jedynie za sprawą wprowadzanych modernizacji w licznych systemach produkcji pojazdów sportowych. Dwudrzwiowe modele, podobnie jak w pełni elektryczny Taycan, są produkowane teraz przy użyciu najnowocześniejszych pojazdów sterowanych automatycznie. Głównym celem takiego działania jest zwiększenie wydajności i elastyczności procesu produkcyjnego w Porsche. Sama produkcja została wzbogacona o nowe stanowiska do badań jakości w strefie montażu pojazdów, dodatkową przestrzeń logistyczną oraz nowe regały wysokiego składowania.
Jazda autonomiczna i zaawansowany przepływ pracy w produkcji
W celu zintegrowania nowych etapów produkcji, Porsche rozszerzyło obszar linii produkcyjnej sportowych aut dwudrzwiowych w głównej fabryce. Podobnie jak w przypadku Taycana, do użytku wprowadzono pojazdy sterowane automatycznie (AGV) najnowszej generacji. Te nowoczesne egzemplarze zastąpią tradycyjną linię montażową, tworząc elastyczną linię Flexiline. Ta niesamowita koncepcja umożliwia prowadzenie jeszcze bardziej zróżnicowanego procesu produkcyjnego.
Porsche wprowadziło zaawansowany przepływ pracy w produkcji, skupiając się na dokładniejszym zarządzaniu jakością w strefie montażu sportowych aut. Obejmuje to nowe procesy montażowe i nowo utworzone stanowiska kontroli jakości. W procesie produkcyjnym wprowadzono zharmonizowane punkty kontroli jakości i zatwierdzenia. Zarządzanie poszczególnymi punktami kontrolnymi wzdłuż linii montażowej rozpoczyna się na końcu procesu montażu. W celu zapewnienia optymalnych inspekcji samochodów wprowadzono różne ulepszenia: nowe świetliki i odpowiednio dostosowano wybrane procesy.
Rozbudowa logistyki
Od 2022 roku producent samochodów sportowych ze Stuttgartu-Zuffenhausen rozszerza powierzchnię logistyczną, koncentrując się na potrzebach nadwoziowni. W tym celu wykorzystuje nowy budynek w obszarze dawnego Porsche Centrum przy Porscheplatz, tuż obok Muzeum Marki. Po zakończeniu budowy, która planowana jest na 2025 roku, regały wysokiego składowania na dwóch piętrach będą dostarczać części do nadwoziowni. Warto nadmienić, że to właśnie ona zajmuje się produkcją modeli Taycan oraz dwudrzwiowych samochodów sportowych.