Raport TÜV potwierdza- inne modele elektryczne radzą sobie dużo lepiej
Niemiecki TÜV obecnie jeden z ważniejszych organów odpowiadających za jakość produktów ujawnił ponadprzeciętną liczbę problemów technicznych Tesli Model 3. Żaden samochód w ostatnim czasie nie przechodził przeglądu generalnego tak często. Inne modele elektryczne radziły sobie znacznie lepiej.
Jak zbadał TÜV, średnio 14,7% pojazdów Model 3 w wieku od dwóch do trzech lat nie przechodzi przeglądu ogólnego ze względu na „istotne wady”. W rezultacie Model 3 zajmuje wstydliwą 111 pozycję w aktualnym raporcie TÜV za rok 2024.
Nie jest powodem do dumy, że przedostatnia Dacia Logan wypada znacznie lepiej (11,4%) od wcale nie budżetowej marki, jaką jest Tesla. To modele o różnym rodzaju napędu, ale jeśli chodzi o ten elektryczny, to Model 3 wcale nie wypada lepiej.
Fatalny wynik Tesli także w rankingu samochodów elektrycznych
Raport TÜV ujawnia także fatalny wynik Tesli Model 3 w świetle innych modeli elektrycznych. To dowodzi, że to nie napęd jest przyczyną złej oceny pod względem usterek. Wystarczy spojrzeć na ogólny ranking by zobaczyć, że nawet nieprodukowany już e-Golf od Volkswagena zajmuje dobrą czwartą pozycję.
Wskaźnik usterek dla tego modelu to 2,6%. Elektryczne Renault Zoe z wynikiem 5,1% też zajmuje wyższą pozycję, zajmując 49 miejsce.
Co może mieć wpływ na tak fatalną ocenę modelu Tesli? Eksperci są zdania, że przyczyną może być fakt, że Tesla nie ma okresów międzyobsługowych. Mówiąc prościej, jej pojazdy nie podlegają okresowemu sprawdzeniu. Taka sytuacja może mieć później wpływ na to, że osiąga tak ponadprzeciętne wyniki.
Specyfika konstrukcji samochodów elektrycznych na pewno ma wpływ na to, jakie problemy towarzyszom ich właścicielom podczas eksploatacji. Ze względu na wagę takich pojazdów z raportu TÜV wynika, że najczęstsze reklamacje dotyczą hamulców i zawieszenia osi. Częsta rekuperacja przekłada się na pogorszenie skuteczności hamowania. Zawieszenie zaś pracuje pod dużym obciążeniem baterii.
Eksperci TÜV nie kryją zaskoczenia wynikiem modelu Tesli
Wyniki raportu TÜV są sporym zaskoczeniem dla ekspertów ds. jakości.
„Nie spodziewaliśmy się, że Tesla Model 3 będzie tak słabo działać. Jednak wynik potwierdza naszą hipotezę, że samochody elektryczne również wymagają regularnej konserwacji” – wyjaśnił ekspert TÜV Süd Jürgen Wolz, cytowany przez Automobilwoche.
Taki rezultat oznacza, że Tesla powinna podjąć szereg działań w obrębie serwisowania swoich samochodów. To rzecz jasna, jeśli nie chce stracić klientów. Samochód cieszący się tak złą sławą ciężko będzie odsprzedać. Jest także mała szansa, że właściciel Modelu 3 będzie chciał w przyszłości kupić inną Teslę. Model 3 poza wspomnianymi wadami zawieszeń osi wykazał ponadprzeciętny wskaźnik defektów oświetlenia i hamulców.
„Z samochodami elektrycznymi jest jak z silnikami spalinowymi: niektóre są dobre, inne złe ”- skomentował Joachim Bühler, dyrektor zarządzający stowarzyszenia TÜV, prezentując raport TÜV, dodając – „Era samochodów elektrycznych zaczyna się od tego raportu TÜV”.