Warsztaty samochodowe cały czas się rozrastają. Ich liczba idzie do góry, a to dopiero początek takiego trendu
W 2022 roku do sieci serwisowych w Europie należało niemal 75 tysięcy warsztatów, co jest wzrostem w porównaniu z 2012 roku o 30 procent. Eksperci nie mają wątpliwości, że ta liczba będzie szła tylko i wyłącznie do góry. W Polsce w porównaniu z 2021 rokiem liczba działających serwisów samochodowym jest większa o 213. 1/3 aktualnie działających punktów napraw samochodów jest zrzeszona w sieciach serwisowych. A to ma tylko same plusy dla klientów, bowiem sieci warsztatowe dysponują najwyższej jakości sprzętem, co ma same pozytywy dla kierowców udających się do warsztatów po pomoc.
„Aktualna sytuacja na rynku stanowi dla właścicieli warsztatów duże wyzwanie. Jednym z coraz bardziej powszechnych rozwiązań jest współpraca z klientem działającym w ramach floty. Trend polegający na eksploatowaniu samochodu zamiast jego posiadaniu wyznacza nowe normy i standardy w branży” – tłumaczy Marta Ciesielska, kierownik sieci serwisowych Q Service Castrol, cytowana przez serwis MotoFakty.
Na co zwracają uwagę Polacy przy wyborze idealnego warsztatu samochodowego dla siebie? To bardzo proste
Badania jednoznacznie wykazały, że idealny warsztat samochodowy powinien gwarantować nieskazitelne usługi oraz wskazywać szacunkowy koszt naprawy przed jej rozpoczęciem. Wpływ na wybór serwisu bardzo często wśród Polaków ma rzecz jasna odległość punktu od miejsca zamieszkania kierowcy. Auta elektryczne mają też wpływ na warsztaty samochodowe. W Polsce w ciągu ostatnich dwóch lat liczba aut elektrycznych wzrosła trzykrotnie, więc warsztaty będą musiały być również gotowe na ten rodzaj samochodów.
„Ewolucja w świecie motoryzacji wymaga dostosowania warsztatów do trwających i nadchodzących zmian. Głównym wyzwaniem dla branży jest szkolenie kadry w ramach pracy na nowoczesnych urządzeniach. Właściciele warsztatów poszukują również pracowników posiadających uprawnienia do obsługi pojazdów elektrycznych. Nowoczesne zaplecze technologiczne i marketingowe oraz dbałość o potrzeby kierowcy stanowią klucz do pozyskiwania lojalnych klientów” – tłumaczy Marta Ciesielska.
A wy, na co zwracacie uwagę przy wyborze idealnego warsztatu samochodowego? Korzystacie z usług mechaników, którzy mają swoje oddziały w pobliżu waszego miejsca zamieszkania, czy wolicie jednak udać się dalej, ale mieć pewność, że wasze auta naprawia najlepszy zakład w całym mieście? Dajcie nam znać, bo jesteśmy ciekawi, czym kierujecie się przy wyborze odpowiedniego warsztatu samochodowego – badania pokazują, że zależy to od kilku czynników.