Lamborghini ze świetnymi wynikami sprzedażowymi. Tak dobrze już dawno nie było

Lamborghini w ostatnich miesiącach notuje świetne wyniki finansowe. Pierwsze dziewięć miesięcy 2023 roku było szczególnie udane dla marki, która ustanowiła w tym czasie kilka rekordów. Pobity został bowiem wynik sprzedaży, obrotu i rentowności. A to nie koniec dobrych informacji. W naszym artykule znajdziecie dokładne cyfry, jakimi może pochwalić się Lamborghini w ostatnich miesiącach.

Lamborghini logo
Podaj dalej

Lamborghini ma duże powody do świętowania. Rekordowe wyniki marki stają się faktem

Obrót Lamborghini po raz pierwszy w historii po trzech kwartałach przekroczył aż 2 miliardy euro. Jest to wzrost o ponad 5 procent w porównaniu z danymi, które zostały udostępnione za rok 2022. Wynik operacyjny wyniósł natomiast 618 miliardów euro, co przewyżyło poziom roku podatkowego 2022, o czym przypomina serwis moto.pl. Po trzech kwartałach 2023 roku firma pobiła też swój rekord, jeśli chodzi o dostawę samochodu. Jak dotąd dostarczono klientom bowiem 7744 auta, co jest wynikiem o 4,2 proc. lepszym w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. To jasno pokazuje, że 2023 rok należy do Lamborghini, które w tym czasie pobiło wiele rekordów.

Wśród najczęściej wybieranych pojazdów marki są modele Urus i Huracan, które zostały wyprzedzane do końca produkcji, czyli drugiej połowy 2024 roku. Przypomnijmy, że po tym czasie oferta producenta będzie już w pełni zelektryfikowana. „Automobili Lamborghini nieustannie pobija kolejne rekordy, co świadczy o trafności podejmowanych przez nas decyzji i zdolności firmy do dostosowywania się do zmian jakie zachodzą w branży. W nadchodzących miesiącach będziemy kontynuować nasz program Direzione Cor Tauri. Jednym z kluczowych etapów jego wdrażania będzie dostarczenie pierwszym klientom hybrydowego modelu Revuelto” – poinformował prezes i dyrektor generalny Automobili Lamborghini, Stephan Winkelmann.

Najwięcej aut Lamborghini zostało dostarczonych w Stanach Zjednoczonych. Na kolejnych miejscach znalazły się takie kraje jak Niemcy, Wielka Brytania, Chiny, Hongkong, Japonia, Bliski Wschód i Włochy. Świetne wyniki sprzedażowe marki mają także odzwierciedlenie, jeśli chodzi o liczbę nowych punktów sprzedaży. W trzecim kwartale 2023 roku podjęto bowiem decyzję o otworzeniu nowych salonów dealerskich, które są od teraz zlokalizowane w Sapporo, Lugano, Weronie oraz Budapeszcie. Tym samym firma obecnie posiada 182 dealerów na 54 rynkach, co jest imponującą liczbą. A z pewnością to dopiero początek, bowiem marka ma ambitne plany na kolejne miesiące.

Tak dobrze jeszcze nie było. Takie wyniki marki to powód do dumy

Lamborghini logo
Fot. pixabay.com

„Wszystko to miało miejsce w roku, który możemy uznać za wyjątkowy dla Lamborghini. Oprócz obchodów 60. rocznicy założenia firmy mieliśmy także debiut Lamborghini Revuelto, pierwszego hybrydowego samochodu w naszej historii oraz prezentację modelu SC63, najbardziej zaawansowanego samochodu wyścigowego marki, który jest wynikiem wdrażania strategii „Direzione Cor Tauri”, dążącej do pełnej elektryfikacji naszej gamy” – podkreśla Stephan Winkelmann, zadowolony z wyników osiągniętych przez markę. „Cieszymy się, że z powodzeniem realizujemy strategię wzrostu marki Lamborghini. Ten korzystny trend wzmacnia nasze przekonanie, że zakończymy bieżący rok z kolejnymi rekordowymi wynikami we wszystkich kluczowych wskaźnikach finansowych, a nasza rentowność utwierdzi pozycję Lamborghini jako jednej z wiodących marek w segmencie luksusowym” – wtóruje mu Paolo Poma, dyrektor zarządzający i dyrektor finansowy marki. Jak sami zatem widzicie, marka mimo kryzysu na świecie, ma duże powody do optymizmu, bowiem wyniki są lepsze niż nigdy dotąd.

Przeczytaj również