Audi było jednym z pionierów elektrycznych napędów w samochodach. Marka przypomina swoje modele
W latach 2012-2014 Audi trzykrotnie wygrało wyścig Le Mans hybrydowym autem sportowym R18 e-tron quattro. Audi na listę zwycięzców najważniejszego wyścigu długodystansowego na świecie łącznie wpisało się 13-krotnie. „R18 był bardzo agresywnym samochodem zorientowanym na kierowcę. Zawsze dostawałeś dobre informacje zwrotne aż do granic osiągów. To był najbardziej żywiołowy samochód, jaki kiedykolwiek prowadziłem” – wspomina Tom Kristensen. Wtórował mu w tym między innymi Mattias Ekstrom, który wybrał Audi S1 e-tron quattro Hoonitron jako wielki fan tego rodzaju napędu. „Jeździłem tym samochodem już raz w Davos po śniegu i lodzie. A teraz musiałem zdać sobie sprawę, że moc jest tak ekstremalna nawet na asfalcie, że mogłem driftować po całym torze. Nigdy wcześniej czegoś takiego nie doświadczyłem” – podkreśla kierowca.
Legendarni kierowcy mogli spełniać swoje marzenia
Spektakularny zestaw modeli, o którym wspomnieliśmy na początku tekstu sprawił, że najbardziej legendarni kierowcy wyścigowi mieli okazję spełniać marzenia, podobnie jak napędy elektryczne Audi spełniły swoje założenia o wysokiej wydajności w codziennym życiu. Poniżej prezentujemy opis legendarnych pojazdów Audi, który został zamieszczony na oficjalnej stronie internetowej marki.
R18 e-tron quattro (2012)
Audi wkroczyło na ścieżkę zelektryfikowanych napędów w sportach motorowych wraz z hybrydowym samochodem sportowym z silnikiem wysokoprężnym. 3,7-litrowy silnik V6 TDI o mocy 375 kW (510 KM) napędza tylne koła, podczas gdy napęd elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) znajduje się na przedniej osi.
e-tron Vision Gran Turismo (2018)
Audi wykorzystało pierwszą w historii rzeczywistą pochodną cyfrowego samochodu z gry komputerowej jako „taxi torowe” w Formule E. Dwie maszyny elektryczne na tylnej osi i jedna na przedniej osi wytwarzają czysto elektryczną moc wyjściową 600 kW (815 KM).
e-tron FE07 (2020/21)
W 2017 r. Audi było pierwszym niemieckim producentem w Formule E. W zależności od trybu jazdy, w pełni elektryczny samochód wyścigowy rozwijał moc do 250 kW (340 KM), która napędzała tylną oś, na Mistrzostwa Świata FIA Formuły E 2020/21.
S1 e-tron quattro Hoonitron (2022)
W pełni elektryczny prototyp został stworzony wyłącznie na potrzeby wyścigów kaskaderskich Hoonigan Elektrikhana, prowadzonych przez legendarnego driftera Kena Blocka. Po jednym silniku elektrycznym na przedniej i tylnej osi zapewnia moc systemową 500 kW (680 KM).
RS Q e-tron (2023)
Pierwszy prototyp rajdowy dla niskoemisyjnej kategorii T1U FIA ma innowacyjny napęd elektryczny z konwerterem energii i akumulatorem wysokonapięciowym. Napęd elektryczny wszystkich czterech kół jest ograniczony do 271 kW (369 KM)