Audi chwali się wynikami. Marka cały czas się rozwija i notuje dobre wyniki na rynkach europejskich i nie tylko
Audi nadal rozwija się w segmencie samochodów elektrycznych, dostarczając ponad 123 tysięcy samochodów, co jest wzrostem aż o 60 procent.
„Po trzecim kwartale Audi utrzymuje silną pozycję finansową i może w dużej mierze potwierdzić swoją prognozę na cały rok. Pomimo wielu wyzwań, byliśmy w stanie osiągnąć dwucyfrowy wzrost przychodów i mieścimy się w naszym docelowym pułapie marży operacyjnej. Nasza dynamika w obszarze elektromobilności stale nabiera tempa, co wyraźnie pokazuje wzrost dostaw w pełni elektrycznych modeli Audi o prawie 60 procent rok do roku. W pierwszych trzech kwartałach dostarczyliśmy również naszym klientom więcej pojazdów niż w analogicznym okresie ubiegłego roku – przy około 1,4 miliona dostarczonych modeli i wzroście o 16 procent pomimo trudnego otoczenia rynkowego, możemy być bardzo zadowoleni. Dziękuję wszystkim pracownikom Audi za tak dobre wyniki!” – powiedział dyrektor finansowy Audi, Jurgen Rittersberger. I trzeba przyznać, że te liczby naprawdę robią wrażenie. A pamiętajmy, że 2023 rok nadal trwa i będą jeszcze dane z października, listopada i grudnia.
W Europie marka odnotowała wzrost dostaw aż o 24 procent. Duża w tym zasługa rynku niemieckiego, który miał wpływ na dobre wyniki osiągane przez Audi. Marka dostarczyła tam bowiem 185 tysięcy aut, co jest wynikiem o 20 procent wyższym w porównaniu do 2022 roku. O 30 procent więcej pojazdów marka dostarczyła także do Wielkiej Brytanii i Włoszech. Dobre wyniki utrzymały się również w USA, gdzie Audi przekazało 168 tys. aut, co jest wzrostem o 26 procent. W Polsce Audi także może cieszyć się z lepszych wyników, bowiem w ciągu 9 miesięcy 2023 roku marka dostarczyła 18 799 nowych pojazdów do naszego kraju, co jest wynikiem wzrostowym o 36 procent. To pokazuje jak dużą popularnością cieszy się ten producent także wśród polskich konsumentów. Jesteście zaskoczeni takimi wynikami wygenerowanymi przez markę? Bo my niespecjalnie, znając preferencje Polaków i innych kierowców europejskich.
Marka przedstawiła informacje dotyczące wyników z pierwszych dziewięciu miesięcy 2023 roku. Jest z czego się cieszyć
Zysk operacyjny całej grupy po trzech kwartałach 2023 roku wynosi 4,595 mln euro. Marka osiągnęła marżę operacyjną w wysokości 9,1 procenta, co mieści się w docelowym przedziale. Po dziewięciu miesiącach przychody pieniężne netto grupy wyniosły 3 498 mln euro. Jest to gorszy wynik niż w 2022 roku (4 579 mln euro), głównie z powodu wyższych nakładów. Mimo tego grupa w 2023 roku spodziewa się dostaw od 1,8 do 1,9 mln pojazdów oraz przychodów, które szacowane są od 69 do 72 mld euro. Rentowność operacyjna sprzedaży ma wynieść od 9 do 11 procent.