Nowe Audi A4 e-tron – czy fani marki je pokochają?
Za bazę techniczną nowego Audi A4 e-tron posłuży 800-woltowa platforma PPE. To ta, jaką producent stosuje w Q6 e-tron i A6 e-tron. Cytując publikację magazynu „Autocar”, zakładamy, że akumulator o pojemności 100 kWh w elektrycznej czwórce będzie ten sam co w Q6 e-tron, ale z zasięgiem odpowiadającym 644 kilometrom.
W związku z tym, że akumulator i system 800 V są takie same, to moc ładowania powinna wynieść 270 kW w szczycie. W rezultacie A4 e-tron wystarczy jedynie 10 minut ładowania, by mogło pokonać dystans 250 kilometrów. Co wiadomo o wariantach dla tego modelu?
Zdaniem „Autocar” nowe A4 e-tron może korzystać z napędów PPE, co pozwala na wiele wariantów np. na A4 45 e-tron z napędem na tylne koła, albo A4 55 e-tron quattro. Taki wariant powinien pasować do jego odpowiednika w Q6. Taki dysponuje mocą 396 KM i sprintem do setki w czasie poniżej 6,0 sekund.
Sportowe emocje także w wersji elektrycznej Audi A4 e-tron
Nie jest też tajemnicą, że w takiej sytuacji nie wykluczamy nawet mocniejszego wariantu – S4 e-tron z mocą do 510 KM. To by oznaczało, że wrażeń dzięki mocy będzie więcej niż w dzisiejszym spalinowym RS4 Competition.
Wiemy, że plan szefa Grupy Volkswagen, Olivera Blume’a, zakłada, by „położyć większy nacisk na markę RS”. Elektryczne wersje będą miały swoją specyfikę. Kierowcy więc mogą liczyć, że nie zabraknie hardkorowego RS4 E-tron. To co, go odróżni od obecnej wersji spalinowej charakterystyczna ścieżka dźwiękowa przyspieszania i specjalnie dobrane konfiguracje układu napędowego, które wykorzystają ogromne rezerwy topowych modeli marki.
Wzornictwo zgodnie ze specyfiką samochodu elektrycznego
Jak może wyglądać nowe elektryczne Audi A4 e-tron? Tu nie należy się spodziewać, że wzornictwem będzie przypominał obecną wersję spalinową. Parametry linii nadwozia będą podobne pod względem długości i szerokości, ale wzornictwo podkreśli jego specyfikę pojazdu elektrycznego. Bierze się pod uwagę duży rozstaw osi i krótkie zwisy.
Członek zarządu Audi ds. technologii, Oliver Hoffmann, powiedział w rozmowie z „Autocar”, że przejście na nową platformę oznacza, że nadchodzące samochody elektryczne firmy będą miały „wspaniałe proporcje, co bardzo cieszy naszych projektantów”.
Magazyn twierdzi, że pod względem designu nowe Audi A4 e-tron oprze się najprawdopodobniej na modelu A6 e-tron. Elektryczna czwórka pojawi się w wersji sedan i kombi. Jeśli chodzi o wnętrze nowego Audi A4 e-tron, to brytyjski Autocar zakłada, że tu także producent weźmie za wzór Q6 e-tron. We wnętrzu możemy się zatem spodziewać trzech ekranów o wysokiej rozdzielczości, w tym samodzielnego ekranu dotykowego przed pasażerem.
Producent prawdopodobnie wyposaży A4 e-tron w taki sam wyświetlacz head-up wykorzystujący rzeczywistość rozszerzoną, co w Q6. Tak też będzie w przypadku systemu oświetlenia LED w kabinie. Takie m.in. wita pasażerów i pokazuje stan naładowania (gdy samochód jest podłączony do prądu). Według „Autocar” elektryczna czwórka pojawi się w salonach pod koniec 2025 roku.