Choć Renault Megane czwartej generacji zyskało uznanie wielu, jego poprzednik nie cieszył się takim entuzjazmem. Megane IV wprowadziło wiele innowacji technologicznych, które mogą być wyzwaniem w kontekście serwisowania.
Silniki i wersje nadwoziowe Renault Megane IV
Produkowany od 2015 roku, Renault Megane IV przeszedł delikatny lifting w 2020 roku. Można go spotkać w trzech wersjach nadwoziowych: hatchback (w tym sportowy R.S.), kombi (GrandTour) oraz sedan (GrandCoupe).
Przed liftingiem oferta silników była bogata, ale w rzeczywistości bazowała na kilku jednostkach z różnymi wariantami mocy. Po liftingu oferta silników została skrócona, z dodatkiem hybrydy plug-in o mocy 160 KM. W zależności od wersji i rocznika, Megane IV oferuje cztery skrzynie biegów.
Typowe problemy Renault Megane IV
Niestety, Megane IV nie jest pozbawione typowych dla francuskich samochodów problemów, zwłaszcza w zakresie elektroniki. Problemy z elektroniką, błędy sterownika silnika czy kwestie związane z silnikami TCe i dCi to tylko niektóre z nich. Warto również zwrócić uwagę na skrzynie biegów oraz zawieszenie, które mogą być źródłem problemów.
Co warto sprawdzić przed zakupem Renault Megane IV?
Przed zakupem Megane IV warto dokładnie przejrzeć książkę serwisową, zwłaszcza przy silnikach TCe. Zalecane jest regularne wymienianie oleju oraz kontrola innych kluczowych elementów, takich jak mocowanie maski czy stan elektroniki. Zdarza się, że bardzo trudno jest połączyć smartfona z samochodem, system inforozrywki zawiesza się, a niektóre wyświetlacze przestają działać. Uciążliwe może być także słabe spasowanie materiałów we wnętrzu. Skrzypienie plastików na nierównościach bywa irytujące.