Wyczynowe Audi od Abt
Tuner Abt Sportsline przedstawił modele RS 6 Avant i RS 7 w wersji Legacy Edition, które mają moc do 1000 KM i moment obrotowy 1150 Nm. Pakiet kosztuje 205 000 euro łącznie z instalacją, ale najpierw trzeba kupić odpowiedni pojazd podstawowy od Audi. Aby osiągnąć pełne osiągi, samochody muszą być zasilane paliwem 102-oktanowym. Na paliwie 98-oktanowym moc spada do 940 KM i 1050 Nm.
Abt przerabia silnik, aby osiągnąć wzrost wydajności. Firma dodaje kute tłoki, wzmocnione korbowody i ulepszone sworznie tłokowe. Dostępny jest wlot z włókna węglowego ze zmienionymi turbosprężarkami z powiększonymi wlotami powietrza. Dodatkowe chłodnice oleju i zoptymalizowane chłodnice międzystopniowe również stanowią część pakietu.
System pośredniego wtrysku wody/etanolu (IWI) to jedna z najważniejszych innowacji. Elektroniczna jednostka sterująca reguluje tę technologię. „Oznacza to, że do spalania paliwa można dostarczyć więcej powietrza doładowującego lub tlenu, co oznacza, że w dłuższej perspektywie można osiągnąć wyższą wydajność” – mówi Thomas Biermaier, dyrektor zarządzający Abt Sportsline.
Dodatkowy zbiornik na etanol
Tuner instaluje w tylnej przestrzeni bagażowej dodatkowy 15-litrowy zbiornik na wodę i etanol. Szyjka wlewu znajduje się obok korka zbiornika. Abt spodziewa się zasięgu 3000 kilometrów pomiędzy tankowaniami. Aplikacja myABT pokazuje poziom napełnienia zbiornika. Należy wówczas ponownie zamówić płyn IWI u Abt. Aby aktywować system IWI, RS 6 Avant lub RS 7 musi być przełączony w tryb jazdy RS. Wystarczy przytrzymać odpowiedni przycisk przez jedną sekundę. Wtedy dostępna jest dodatkowa moc.
Nawiasem mówiąc, 4,0-litrowy silnik V8 z podwójnym turbodoładowaniem w dwóch wersjach wyczynowych wytwarza „tylko” moc 630 KM i moment obrotowy 850 Nm w standardzie. Do 100 km/h osiągasz w 3,4 sekundy. Standardowa prędkość maksymalna wynosi 280 km/h. Za dodatkową opłatą Audi jest ograniczone tylko do 305 km/h.