Toyota inwestuje w produkcję baterii! Koniec samochodów spalinowych?

Japoński producent jest jednym z pionierów w napędach hybrydowych. W najbliższych latach Toyota ma przeznaczyć miliardy dolarów na rozwój produkcji baterii. Czy to oznacza koniec samochodów spalinowych w ofercie marki z kraju kwitnącej wiśni?

Toyota inwestuje w produkcję baterii! Koniec samochodów spalinowych?
Podaj dalej

Do 2030 roku Toyota planuje przeznaczyć ponad 70 miliardów dolarów na badania i rozwój oraz ekspansję produkcji zelektryfikowanych pojazdów globalnie. Firma już zainwestowała 5,6 mld dolarów w linie produkcyjne dla samochodów elektrycznych w Japonii i USA, a dodatkowe 8 mld dolarów zostało przeznaczone na inwestycje w amerykańskich zakładach produkcyjnych.

Większa ekspansja w USA

W okresie 2024-2026 Toyota planuje zwiększyć swoje zdolności badawcze w USA. W 2025 roku spodziewane jest otwarcie nowego laboratorium baterii w York Township, które będzie kosztować około 50 mln dolarów. Inżynierowie w tym laboratorium będą skupiać się na tworzeniu akumulatorów dla rynku Ameryki Północnej, spełniających najwyższe standardy jakości, trwałości i wydajności. Laboratorium, oprócz prac nad bateriami, będzie również odpowiedzialne za testowanie systemów ładowania oraz kompatybilności z różnymi źródłami zasilania i infrastrukturą. W York Township oraz Ann Arbor planowane są adaptacje hamowni do testowania samochodów elektrycznych.

fot. pixabay

Toyota inwestuje w produkcję baterii i nie tylko!

Nie tylko testy baterii będą w zakresie działalności laboratorium. Będą tam również badane różnorodne konfiguracje akumulatorów dla przyszłych modeli samochodów. Wyniki tych badań mogą przyczynić się do tworzenia innowacyjnych platform dla pojazdów elektrycznych. Współpraca z lokalnymi dostawcami części i komponentów będzie miała kluczowe znaczenie.

Nowe laboratorium będzie częścią programu MIGreenPower firmy DTE Energy, co oznacza, że będzie w pełni zasilane z odnawialnych źródeł energii. Jest to część strategii Toyoty mającej na celu zredukowanie emisji CO2 w całym procesie produkcji pojazdów.

toyota-prius-hybryda-filtr-dpf
fot. Toyota

Na tę chwilę trudno jednoznacznie ocenić, czy japoński producent całkowicie zrezygnuje z produkcji silników konwencjonalnych. Jednak stawianie na napędy elektryczne i rozwój baterii sugerują, że Toyota chce zostać w czołówce firm, które mają najmocniej rozwinięte tego rodzaju technologie.

źródło: toyota.com

Przeczytaj również