Producenci walczą z czasem i elektryfikacją oferowanych modeli
Zakładając ( co robi wielu producentów), że plany Unii Europejskiej się nie zmienią, to pozostało niewiele czasu na to, by wdrożyć nowe bardziej „eko” technologie do napędu samochodów. Samochody elektryczne w 100% oferuje już nie tylko Tesla, ale też marki europejskie. Takie można zakupić w chętnie wybieranym nadwoziu typu SUV, ale także te kompaktowe powstałe z myślą o taniej i ekologicznej jeździe w mieście.
Nad planami rozwoju czuwa sztab specjalistów, próbując określić potrzeby kierowców do 2035 r. Wbrew pozorom to już nie taki odległy czas. Zwłaszcza biorąc pod uwagę, że średni czas użytkowania auta w Europie to 8 lat. Nie dziwi zatem fakt, że producenci w Europie nie myślą już o rozwoju innych opcji napędu, jak te elektryczne. Mówiąc prościej- stawiają na elektryfikację.
Wyświetl ten post na Instagramie
W Dacii mają zupełnie inną strategię
Jakie plany mają w Dacii do 2035 roku? Tania marka uwielbiana w Europie i także w Polsce obrała już kierunek w wyścigu o elektryfikację oferty modelowej. Brzmi on mniej więcej tak- samochód elektryczny i wszystko na benzynę. To chyba najbardziej zaskakująca strategia do 2035 r. Wbrew pozorom to nieźle to sobie wykombinowali. Dlaczego?
Zwlekanie do ostatniej chwili z przestawieniem się na “elektryczność” ma sens. Marka jest jedną z najlepiej sprzedających swoje modele w Europie. Nie jest tajemnicą, że modele- hity takie jak Dacia Sandero czy Dacia Duster , choć oferowane z zasilaniem przez LPG, w dużej części idą jak woda zasilane benzyną bądź olejem napędowym. To właśnie tego typu mechanika sprawia, że są tańsze niż te z hybrydowe i elektryczne. W związku z tym rumuński producent na takie będzie stawiać do ostatniej chwili.
“Dacia chce sprzedawać samochody benzynowe do ostatniego dnia” – mówił niedawno sam szef sprzedaży w Dacii.
Wiadomo, że budżetowa marka poszerza sukcesywnie gamę silników hybrydowych. Wie także bardzo dobrze, że napęd benzynowy będzie rządził przez najbliższe lata. Fakt, że wiele marek już na to nie liczy i na niego nie stawia, to dla tych z Dacii klucz do sprzedażowego sukcesu. Pójście pod prąd to jedna z kluczowych strategii marki, która jak dotąd jest dla niej korzystna.