Duży SUV za rozsądne pieniądze
Właśnie wspomniana niezawodność sprawia, że ten SUV jest dostępny w tak niskich cenach. Przy starannej selekcji i wyborze odpowiedniej jednostki wcale nie musi to oznaczać złego zakupu.
Peugeot 2008 nie jest oceniany zbyt dobrze w najnowszym raporcie TUV. W przypadku aut 2- i 3-letnich plasuje się na 86. miejscu z awaryjnością 5,7% i zdecydowanie nie idzie lepiej z wiekiem. W kolejnych kategoriach wiekowych SUV zajmuje 89. i 92. miejsce. Istnieją inne popularne samochodu, które mają podobny bilans – np. Octavia czy Superb. Ale ich przebieg jest przy tym wielokrotnie wyższy.
Peugeot 2008 nie jest wybierany przez wiele firm jako samochód służbowy, więc o ile Škoda jest w zupełnie innym miejscu z 8-9 letnim stażem i ponadprzeciętnym przebiegiem 119 000 km, o tyle Peugeot 2008 pozostaje „w tyle” z 74 000 km.
Warto dodać, że na rynku pojawiła się już druga generacja tego samochodu, dzięki czemu pierwsza jest jeszcze tańsza. Czy zatem warto kupić używanego Peugeota? Jeśli spojrzymy na dane TUV, będzie to z pewnością ryzykowny zakup. Ale ceny aut są naprawdę kuszące, a najtańsze egzemplarze zaczynają się już od 20 000 zł. A to wciąż dopiero kilkuletnie egzemplarze z silnikami Diesla.
Diesel będzie lepszym wyborem
Jeśli chodzi o silniki, ich gamą rozpoczyna się od diesla 1.4 o mocy zaledwie 68 KM, a kończy na benzynie 1.6 turbo generującej 173 KM. Większość wariantów ma jednak dobrego Diesla o mocy 130 KM. Silnik HDi cechuje się niskim apetytem na paliwo, choć zamiast automatu postaw na tradycyjnego manuala.
Komora silnika jest miejscem, któremu należy poświęcić szczególną uwagę przed zakupem. Po pięciu latach eksploatacji jednostki napędowe 16 razy częściej niż przeciętnie cierpią na nadmierne wycieki oleju i usterki układu wydechowego. Ponadto, warto zwrócić uwagę na zużycie hamulców. Korozja nie będzie problemem, podobnie jak zawieszenie.
Przyszli właściciele Peugeota 2008 powinni jednak liczyć się z wymianą świateł, zarówno przednich jak i tylnych. Często dochodzi także do usterek modułów ABS i ESP, a automatyczna skrzynia biegów ETG5 również potrafi być wadliwa. Warto również sprawdzić czy dany egzemplarz objęty był akcją serwisową. ASO naprawiało wadliwy czujnik temperatury wody oraz przyglądał się dużemu ryzyku samozapłonu.