Mistrzostwa Europy z ośmioma rundami
Na ten rok organizatorzy zaplanowali osiem rund, które mają stanowić swoistą drugą ligę dla mistrzostw świata. Po rywalizacji w Fafe zawodnicy przeniosą się na Wyspy Kanaryjskie. Trzecią rundę sezonu będzie stanowił w maju Rajd Polski. Z pewnością polscy kibice mogą być zadowoleni z obecności drugiej najstarszej imprezy na rajdowej na świecie w czempionacie Starego Kontynentu. Pierwszą część sezonu zamknie Rajd Lipawy.
Drugą część batalii o mistrzowskie tytuły rozpocznie nowy w kalendarzu Rajd Skandynawii, który odbędzie się w Szwecji. Impreza ma zostać zorganizowana w dobrze znanym fanom rajdów z zimowej scenerii rejonie Varmland. Sezon zakończą trzy asfaltowe imprezy: Rajd Rzymu, Barum oraz powracający do kalendarza Rajd Węgier.
– Jesteśmy całkiem blisko idealnego kalendarza. Chceilibyśmy zorganizować rundę we Francji. Mamy kilka opcji i prowadzimy rozmowy. Jest wielu francuskich kierowców, a te mistrzostwa byłyby dla nich bardzo dobre biorąc pod uwagę połowę rund szutrowych i asfaltowych. W przyszłym roku chcielibyśmy dodać jedną rundę – mówił o kalendarz Simon Larkin, odpowiedzialny za promocję mistrzostw Europy.
Kto powalczy?
Już na start rywalizacji na liście zgłoszeń pojawiło się ponad czterdziestu kierowców w samochodach klasy Rally2. Nazwiska Haydena Paddona, Craiga Breena czy Madsa Ostberga z pewnością rozbudzają fantazję kibiców. Gdy dodamy do nich Efrena Llarenę czy Simone Tempestiniego, okaże się, że niemal dziesięciu kierowców może walczyć o zwycięstwo.
W pierwszej rundzie powalczy także mistrz Polski Tom Kristensson oraz był mistrz kraju: Mikołaj Marczyk. Kierowca ORLEN Team skoncentruje się jednak na startach w mistrzostwach świata, a występ w Fafe ma być idealnym testem.
Zawodnicy w tym sezonie powalczą o mistrzostwo Europy w klasyfikacji generalnej, ERC3 (klasa dla aut Rally3), ERC4 (klasa dla aut Rally4 i Rally5) oraz wśród juniorów.
Odświeżony format
W tym sezonie rundy mistrzostw Europy będą trwały cztery dni. Pierwsze półtora dnia zostanie przeznaczone na zapoznanie z trasą. Następnie zmierzą się z odcinkiem kwalifikacyjnym, by przez ostatnie dwa dni rywalizować o jak najlepsze czasy. Wszystkie imprezy zamknie dodatkowo punktowany Power Stage.
O kolejności startu decydują wyniki kwalifikacji i wybór pozycji startowych przez piętnastu najlepszych kierowców. Drugiego dnia czołowa piętnastka klasyfikacji generalnej ruszy do walki w odwróconej kolejności. System punktacji został zachowany z zeszłego roku. W głównych kategoriach do końcowego wyniku zaliczy się siedem najlepszych występów. W stawce juniorskiej o rozstrzygnięciach zdecyduje pięć najlepszych rezultatów z sześciu rund.