Dacia z LPG wymiata jeszcze mocniej
W Polsce swoją dominację na rynku Dacia zawdzięcza modelowi Duster, który wręcz zalał nasz kraj. Dobrze prezentujący się SUV w wersji z LPG podbił serca polskich kierowców. I nawet pomimo tego, że w ostatnim czasie dość wyraźnie zdrożał, jak wszystkie inne samochody, to i tak nie brakuje na niego chętnych. Wciąż pozostaje konkurencyjny cenowo i nie tylko.
Hiszpania także stawia na Duster i stawia na LPG, ale nie na model Duster, lecz tam serce skradł Sandero. Tamtejszym obywatelom podoba się sama wersja, a także to iż można jeździć tanio. Do tego niewątpliwie choć Duster jest nisko budżetowy, to jednak cieszy się jakością wśród klientów.
W ubiegłym roku sprzedano blisko 21 tysięcy wersji Sandero, z czego 35 procent było zasilane LPG. Warto też wiedzieć, że hiszpański rynek autogazu urósł rok temu o 12,6 procent w stosunku do roku 2021. W całej Europie nastąpił natomiast skok o 13,7 procent. To pokazuje, że autogaz ma się coraz lepiej i jest doceniany coraz bardziej.
Autogaz zbyt popularny?
Można mieć obawy, że im bardziej będzie rosła popularność LPG tym gorzej dla wszystkich. Samego autogazu jest niewątpliwie, aż za dużo i o braki nie ma się co martwić. Gorzej jednak z kwestią tego, że Europa ma nie isć w LPG, a w samochody elektryczne. I tutaj Unia Europejska może to z czasem ukrócić.
Wystarczy nałożenie podatku na paliwo i już cena stanie się mniej atrakcyjna, a co za tym idzie będzie mniej chętnych. Na razie nie ma jednak co aż tak daleko sięgać. Trzeba cieszyć się, że tym jest wciąż możliwość jazdy za pół darmo i z tego korzystać.