Fiesta ze zmianami
Ford Fiesta Rally3 jak na razie dominuje w swojej klasie na światowych odcinkach specjalnych. Wkrótce spróbuje zagrozić jej Renault, ale M-Sport Polska już szykuje zmodyfikowany model. Poinformował o tym Maciej Woda, który stoi na czele polskiego oddziału brytyjskiego tunera. Pakiet modernizacji będzie dostępny dla posiadaczy obecnego modelu oraz dla nowych klientów.
– To mocny samochód, ale w obecnym świecie nie można zbyt długo korzystać z tego samego produktu. Ludzie się nudzą, pojawia się konkurencja i wiele innych czynników. Zastanowiliśmy się, co możemy poprawić, jak możemy ulepszyć samochód. Zanim produkcja Fiesty zostanie całkowicie zamknięta, miał miejsce lifting, więc w modelu Rally3 również się pojawi wraz z pewnymi ulepszeniami wydajności – zapowiadał Maciej Woda.
Woda chce rywalizacji
Obecnie Ford Fiesta jest jedynym autem w klasie. Wkrótce do walki ruszy Renault z Clio. Maciej Woda liczy, że z czasem konkurencja będzie się rozrastać.
– Szczerze mówiąc, nie mogę się doczekać. Nie chcę brzmieć na zarozumiałego, ale naprawdę nie mogę doczekać się rywalizacji Clio i Fiesty. Mam nadzieję, że klasa bezie się powiększać. Słyszałem sporo komentarzy od ludzi typu: „Pojechałbym Rally3, ale jest tylko Fiesta, a nie chcę ścigać się tym samym samochodem, co wszyscy”.
– Mam nadzieję, że rynek się rozwinie. Wielu kierowców mocno naciska na Rally2 i nie mogą wykorzystać ich potencjału. Widziałem już przypadki, gdy ktoś przesiadał się z Rally2 do Rally3. Gdy wracał do mocniejszego auta osiągał porównywalne czasy do Rally3. To pokazuje, że auta Rally2 wymagają ogromnego zaangażowania. Potrzebny jest kierowca, który naprawdę mocno pracuje. Rally3 jest łatwiejsze w prowadzeniu – dodał.
Ford Fiesta Rally3 waży 1210 kilogramów i napędzana jest trzycylindrowym silnikiem 1,5l turbo o mocy 235 KM.