Entuzjaści motoryzacji z dużym zdziwieniem patrzą na to, co dzisiaj jest trendem w motoryzacji. Duże szklane powierzchnie z ekranami, ekologiczne materiały, które powstały z recyklingu i są przyjazne dla środowiska. Do tego hybrydowe lub elektryczne napędy, jako jedyna słuszna droga w rozwoju mobilności. W tym wszystkim trzeba pamiętać, że auto ma trafiać do nowych klientów i odpowiadać na ich potrzeby. Zadanie obecnych użytkowników może być brane pod uwagę, ale dużo łatwiej jest pozyskać nowych fanów. W związku z tym, czego oni oczekują od samochodów?
Zrównoważony rozwój na pierwszym miejscu!
Obecnie bardzo dużo miejsca przeznacza się na pojęcie zrównoważonego rozwoju. Okazuje się, że podobne wartości są bardzo ważne aż dla ośmiu z dziesięciu ankietowanych. Badanie ankietowe w tej sprawie przeprowadziła Zebra Technologies Corporation i dała im tytuł – Automotive Ecosystem Vision Study. W opracowaniu wyników pomagało 1 336 osób w tym ludzie z pokolenia określanego jako Y – czyli osoby urodzone pomiędzy 1980 a 2000 rokiem.
Wiemy, czego oczekują od producentów samochodów kierowcy!
Drugim istotnym czynnikiem jest personalizacja. Ludzie chcą mieć możliwość tworzenia indywidualnych projektów samochodów, chociażby przez szerokie możliwości konfiguracji. W tym przypadku siedmiu na dziesięciu przedstawicieli branży automotive przyznaje, że trudno jest sprostać rosnącym oczekiwaniom klientów.
Kluczowa jest również transparentność po stronie producentów samochodów. Takich informacji oczekują między innymi menadżerowie flot, którzy chcą wiedzieć, skąd pochodzą części do ich pojazdów oraz w jaki sposób będą przekazywane i gromadzone dane przez współczesne samochody. Ludzie domagają się kontroli nad tymi aspektami prywatności, a także tajemnic służbowych, które mogą pojawić się w autach firmowych w wynajmie długoterminowym lub w leasingu.
źródło: Zebra Technologies Corporation