Najdroższa Toyota Yaris na świecie
Toyota wprowadziła do limitowanego Yarisa szereg ulepszeń. Jak zauważają portale Autoracing czy Drive, ktoś zapłacił w Japonii za swój model 18 165 000 jenów, czyli około 600 tys. złotych. Stanowi to oszałamiającą sumę i ponad dwukrotność sugerowanej ceny detalicznej samochodu.
Japończycy zbudują zaledwie 500 egzemplarzy GRMN, a Toyota oferuje swój samochód z pakietami Circuit lub Rally. Ten konkretny sprzedany za tak ogromną sumę został wyposażony w pakiet Circuit. Ale jak sama nazwa wskazuje, został on opracowany specjalnie z myślą o jeździe na torze wyścigowym. W Japonii taki samochód rozpoczyna się od 280 000 zł.
Ale GRMN Yaris otrzymał wiele ulepszeń. Usunięto tylne siedzenia i zamontowano maskę z włókna węglowego. Ponadto, producent zwiększył liczbę zgrzewów punktowych o 545 w porównaniu ze standardowym samochodem, aby poprawić sztywność nadwozia. Modele z pakietem Circuit wyposażone są w 18-calowe kute felgi BBS, większe hamulce i regulowane amortyzatory Bilstein. Toyota ma też nowy przedni splitter, szersze listwy progowe, czy tylne skrzydło z włókna węglowego. Samochód waży o 20 kg mniej od standardowej edycji GR.
Moc taka sama, ale moment obrotowy do góry
W 3-cylindrowym, turbodoładowanym silniku o pojemności 1.6 pojawiło się również kilka ulepszeń. Co prawda moc pozostała taka sama i wynosi 268 KM, ale moment obrotowy został zwiększony z 370 Nm do 390 Nm. Pojawiła się też 6-biegowa manualna skrzynia biegów o niższym przełożeniu. Podobnie jak mechanizmy różnicowe o ograniczonym poślizgu zarówno z przodu jak i z tyłu. Standardowy GR Yaris wykorzystuje dyferencjały typu Torsen.
Sprzedawany na aukcji pakiet GRMN Yaris Circuit jest pomalowany na matową stal, kolor, który będzie dostępny w liczbie zaledwie 50 sztuk. Ale samochód ma przebieg zaledwie 66 kilometrów.