Stereotypowy nabywca samochodu używanego chce mieć auto możliwie najmłodsze, z niskim przebiegiem, wiarygodną historią serwisową i w rozsądnej cenie. Z pozoru wydaje się, że jest to lista cech, które bardzo trudno połączyć w jednym modelu. Okazuje się, że Opel Astra J, bo o tej generacji dzisiaj kilka słów niemal idealnie wpisuje się w te oczekiwania.
Duży wybór samochodów z polskiego salonu!
Jedną z największych zalet Opla Astry IV jest to, że była ona produkowana w Gliwicach i zaskarbiła sobie serca Polaków. Na rynku wtórnym znajdziemy dużo egzemplarzy z polskich salonów, które są bezwypadkowe i mają udokumentowaną historię serwisową. Ten model niemieckiego producenta cieszył się zainteresowaniem wśród klientów indywidualnych, a także firm, dlatego wybór wersji wyposażenia, rodzajów nadwozia, a także jednostek napędowych jest ogromny. Można pokusić się o stwierdzenie, że uda się nam skonfigurować używaną Astrę niemal tak, jakbyśmy klikali opcje w konfiguratorze przy zakupie fabrycznie nowego samochodu.
Opel Astra lubi olej napędowy, benzynę i LPG?
Propozycja Opla jest interesującym połączeniem nowoczesności ze sprawdzonymi rozwiązaniami technicznymi. Projekt nadwozia zdecydowanie spełnia standardy samochodu wyprodukowanego w XXI wieku. Jednocześnie pod maską znajdziemy jednostki napędowe, które są relatywnie trwałe, mają całkiem dużą pojemność i nadają się do zasilania przez LPG!
Wśród motorów napędzanych olejem napędowym mamy trzy pojemności silnika: od 2014 roku 1.6 CTDI, wcześniej 1.7 CDTI o mocy 110 lub 125 KM lub 2.o CDTI. Są to całkiem udane konstrukcje, doceniane przede wszystkim za niskie zużycie paliwa. Kłopotem mogą być zapychające się filtry cząstek stałych, a także uszkodzony smok oleju, który w skrajnej sytuacji zaciera silnik.
Zwolennicy silników benzynowych mogą wybierać z kilku jednostek. Największą popularnością cieszy się motor o pojemności 1.4 litra i mocy 120 KM – 140 KM. Ma on wtrysk pośredni, więc nadaje się do zasilania przez LPG. Podobne rozwiązanie do 2012 roku stosowano również w jednostce o pojemności 1.6 litra o mocy 116 KM. Na szczycie tabeli znajduje się 2.0 turbo o mocy aż 280 KM, ale jest to biały kruk.
Na co uważać przy zakupie Opla Astry IV?
Oczywiście standardowo należy zwrócić uwagę na ogólny stan techniczny, a także typowe dla tego modelu usterki. Najwięcej obaw budzi manualna skrzynia biegów, w której potrafią się zużyć między innymi łożyska. W silniku 1.4 benzyna na uwagę zasługuje układ dolotowy i turbosprężarka. W dieslach filtry DPF a także smok olejowy.