Który SUV tak zdystansował konkurencję?
W dzisiejszych czasach ludzie przy wyborze samochodu mniej uwagi zwracają. np. na przyspieszenie od 0 do 100 km/h. Dużo większe znaczenie mają technologie bezpieczeństwa i systemy pozwalające zużywać mało energii. Obecnie oszczędności na paliwie można uzyskąc dzięki nowoczesnym hybrydom plug-in. Te konstrukcje potrafią spalać nawet 1 l benzyny na 100 km!
Takim rezultatem może pochwalić przykładowo nowe Volvo XC60, przez co m.in. jest bestesellerem polskiego segmentu premium. Ten niezwykle bezpieczny SUV, mimo potężnego silnika (od 350 do 455 KM), potrafi poruszać się o kropelce dzięki wsparciu silnika elektrycznego. To i wiele innych zalet sprawiło, że ten model nie ma konkurencji w segmencie premium w Polsce.
Przewaga jest ogromna
Mówią o tym liczby, które przytacza IBRM Samar. Według najnowszego raportu, od stycznia do listopada ten model zarejestrowano w Polsce 4 792 razy. Żaden nowy samochód klasy premium w Polsce nie ma w tym roku szans na taki rezultat. Drugie w zestawieniu Audi Q5 ma 3 288 rejestracji. Powyżej progu 3000 tys. egzemplarzy znalazły się tylko BMW serii 3 i BMW X5.
Biorąc jednak pod uwagę sprzedaż wszystkich modeli, to liderem segmentu premium w Polsce jest BMW. Po listopadzie licznik osiągnął 21 498 nowych rejestracji. Drugi w zestawieniu jest Mercedes (19 054), który najczęściej sprzedaje model GLC. Czołową trójkę kompletuje Audi z liczbą 17 449 rejestracji. Producent bestsellera rynku, czyli Volvo jest dopiero czwarte z wynikiem 9 843 szt.