Ten model ma świetną cenę i pożądaną etykietę ZERO. To teraz dla Dacii prawdziwe wyzwanie

Wśród modeli z etykietą ZERO dla emisji trudno jest znaleźć model w cenie Dacii. Istnieje jednak pewna luka, która pozwala na posiadanie samochodu z tradycyjnym silnikiem i życie bez stresu o dostęp do ładowarek. To modele z napędem hybrydowym typu plug-in i jest wśród nich SUV, który jest dla rumuńskiego producenta prawdziwym wyzwaniem.

mg ehs hybrydowy konkurent dacii
Podaj dalej

W tym segmencie trudno o lepszą alternatywę dla Dacii

Samochody hybrydowe typu plug-in są najlepszym wyborem dla kierowców, którzy nie chcą polegać na słabej sieci punktów ładowania i martwić się, że bateria się wyczerpie. Pomimo coraz większej ilości oferowanych samochodów z napędem elektrycznym dostęp do ładowarek w całej Europie nadal nie jest wystarczający.

W tym segmencie trudno o taniego SUV-a, ale wśród nich jeden, który spędza sen z powiek ludziom z Dacii. Marka, która słynie z tanich samochodów, ma mocną konkurencję, która się wdziera na europejskie ulice. Ma nawet model z zerową emisją w bardzo dobrej, promocyjnej cenie. Na dodatek dzięki programowi Plan Moves III można go kupić z dopłatą od Unii Europejskiej.

MG-eHS-konkurent Dacii
MG Motor Europe

Konkurencyjny dla Dacii MG EHS jest teraz jeszcze w promocji

Hybrydowa wersja MG HS typu plug-in należąca do marki, która chce odebrać w Europie podium Dacii,  jest dostępna z unijną dopłatą i w promocyjnej cenie od producenta. W efekcie można go kupić w Hiszpanii w cenie poniżej 27 000 euro. Tym samym MG EHS jest najtańszym kompaktowym SUV-em z zerowym napędem hybrydowym typu plug-in.

Za nieco ponad 127 000 zł kierowca zyskuje samochód praktycznie taki sam jak konwencjonalny HS . Model ze względu na to, że mierzy 4574 mm długości, 1664 mm wysokości i 1876 mm szerokości, oferuje bagażnik o pojemności 448 litrów. Istnieje możliwość, by go powiększyć do 1375 litrów.

Konkurencyjny także dla Peugeota 3008 czy Citroëna C5 Aircross Hybrid model chińskiego producenta posiada silnik benzynowy 1.5 T-GDI o mocy 162 KM oraz elektryczny o mocy 122 KM. Ten zestaw razem zapewnia 258 KM mocy i 370 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Wszystkim zarządza 10-biegowa automatyczna skrzynia biegów i napęd na przód.

Silnik elektryczny, zasilany akumulatorem o pojemności 16,6 kWh, pozwala przejechać dystans 52 km w trybie 100% elektrycznym. Osiągi są dobre, bo samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 6,9 sekundy. Prędkość maksymalna to 190 km/h, a jazda to przyjemność, bo spala 1,8 litra paliwa na 100 km (w 100% naładowany).

MG-eHS-konkurent Dacii
MG Motor Europe

Jakie ma wyposażenie i ile kosztuje najtańsza wersja?

Wyposażenie najtańszego MG EHS obejmuje w standardzie takie pozycje jak:

-Wirtualny panel przyrządów o przekątnej 12,3 cala
-Reflektory halogenowe z regulacją poziomowania
-Nawigacja / połączenie ze smartfonem (Apple Carplay i Android Auto)
-Kolorowy ekran dotykowy o przekątnej 10,1 cala
-Podgrzewane przednie siedzenia
-2 strefową klimatyzację.

Ten model reklamowany między innymi na stronie internetowej Morris Garage można kupić za cenę wywoławczą 26 780 euro. W tej kwocie znajduje się unijna zniżka pomocowa w kwocie 5000 euro z planu MOVES III oraz zniżka na sfinansowanie zakupu. Wersja w kolorze Dover White z wykończeniem Comfort wygląda świetnie. W Hiszpanii mogą ją sobie kupić w tej cenie do końca tego roku. Nic dziwnego, że marka potroiła swój sprzedażowy wynik w Europie od 2020 r.

NIE PRZEGAP

Nowy rywal Dacii rośnie w siłę. Nie trzeba go nawet kupować, wystarczy bezpłatna aplikacja

Ten nowy samochód to wyzwanie dla Dacii. Napędza go najtańsze paliwo, a cena staruje od niecałych 51 000 złotych

 

Przeczytaj również