Na tej stacji Orlenu diesel, benzyna i LPG będą sprzedawane bez marży! Polacy zatankują paliwo wyjątkowo tanio. Jest już pierwszy "inwestor"

To może być absolutny game changer na polskim rynku paliw. Powstał pomysł wybudowania nowej stacji Orlenu, na której diesel, benzyna i LPG będą sprzedawane bez marży. Oznacza to, że paliwo mogłoby tam być oferowane wyraźnie taniej niż gdziekolwiek indziej.

Diesel, benzyna, LPG bez marży
Podaj dalej

Diesel, benzyna i LPG bez marży?

Na pierwszy rzut oka pomysł wydaje się kuriozalny z biznesowego punktu widzenia i… taki właśnie jest. Pomysłodawcą przedsięwzięcia jest niejaki Krzysiek, który założył zbiórkę na ten cel w serwisie „zrzutka.pl„. Jak sam napisał (pisownia i interpunkcja oryginalne), „chciałbym przectawic wam projekt zbudowania stacji paliwowej na której będzie sprzedawane paliwo bez marży stacji co da w rezultacie najtańsze paliwo jakie będzie można zatankować w kraju”.

benzyna diesel ceny paliw paliwo podatki koncerny prezydent
fot. freepik.com

Krzysiek wskazał już propozycję zlokalizowania taniej stacji, a konkretnie trasę S19 między Rzeszowem a Lublinem. Pomysłodawca chce, aby obiekt funkcjonował pod szyldem Orlenu, „ponieważ jest to polska marka i ma paliwo najlepszej jakości”. Ktoś mógłby pomyśleć, że projekt mógłby być nierentowny, ale Krzysiek wyjaśnia od razu model biznesowy. „Stacja będzie utrzymywać się z przekąsek, kawy i innych produktów sprzedawanych na stacji oraz z myjni samochodowej, która będzie tuż obok” – tłumaczy (interpunkcja poprawiona).

Krzysiek wszystko obmyślił

Zdaniem Krzyśka jego pomysł jest skazany na sukces, bo niskie ceny paliw będą magnesem dla kierowców. To z kolei przełoży się na dużych ruch na stacji i zagwarantuje jej utrzymanie. Organizator zbiórki twierdzi, że powstanie tej stacji leży w interesie wszystkich Polaków, a nie tylko tych podróżujących S19. „Uważam że postawienie takiej stacji będzie miało wpływ na całą Polskę ponieważ gdy na tej naszej stacji będzie najtańsze paliwo wszyscy z okolic będą przyjeżdżać i tankować na tej stacji to te dalsze stacje będą mieć mniejsze obroty i też będą zmuszone do obniżenia swojej marży na paliwie i wtedy zadziała efekt domina i rozszerzy się na całą Polskę” (pisownia i interpunkcja oryginalne).

benzyna diesel ceny paliw
fot. freepik.com – Lubo Ivanko

Biznesplan także jest pieczołowicie przemyślany i zakłada budżet 10 mln złotych. Pierwszy milion miałby zostać przeznaczony na zakup działki pod budowę stacji. Jak wyjaśnia Krzysiek, „jest też w tej cenie ujęte znalezienie działki wpłacenie zaliczki i złożenie wniosku o pozwolenie na budowę stacji jeśli tej zgody nie uzyskam zaliczka przepada i muszę znaleźć inną działkę i powtarzać procedurę aż do skutku” – tłumaczy (pisownia i interpunkcja, wiadomo). Natomiast za 8 mln zł Krzysiek wybuduje infrastrukturę stacji wraz z myjnią, a ostatni milion pójdzie na wyposażenie obiektu oraz pokrycie kosztów pierwszych miesięcy działalności.

Jest już pierwsza wpłata

Projekt ma już pierwszego anonimowego „inwestora”, który wpłacił… 5 złotych (słownie pięć złotych). Do celu brakuje jeszcze 9 mln 999 tys. 995 zł, ale pozostało na to wciąż 83 dni. Czy to przedsięwzięcie znajdzie kolejnych inwestorów? Trudno powiedzieć. Wszak bez marży detalicznej diesel i benzyna będą tańsze o ok. 5-6 proc. W przypadku oleju napędowego zamiast 7,96 zł/l zapłacimy ok. 7,56 zł/l.

diesel tankowanie benzyna
fot. freepik.com

Wątpliwe jest także dołączenie tej stacji do sieci franczyzowej Orlenu. Właściciele innych obiektów mogliby poczuć się nieco oszukani. Pomijamy fakt, że ze sprzedaży przekąsek (choć to ważna gałąź biznesowa) i działania myjni może być ciężko uzbierać na uzupełnienie dystrybutorów i asortymentu. Być może Krzysiek powinien jeszcze nieco dopracować swój pomysł na biznes, a na pewno nieco się dokształcić. Z pewnością myślał, że pomylił marżę detaliczną z marżą rafineryjną Orlenu. Problem w tym, żeby wziąć na siebie marże rafineryjną, Krzysiek musiałby kupić cały koncern.

Przeczytaj również