Ten SUV od Renault to prawdziwy hit
Atrakcyjnie wyglądający SUV, który oferuje wszystko, co ważne, a jednocześnie jest bardzo tani i udany. Kiedy ostatni raz słyszeliście o takim samochodzie? No właśnie… A Francuzi mają coś dokładnie takiego w swojej ofercie.
Choć samochód może wyglądać na większy, w rzeczywistości ma tylko 3991 milimetrów. Kiger – bo tak nazywa się SUV – dostępny jest w dwóch wersjach silnikowych. Obie mają trzy cylindry i pojemność jednego litra, przy czym pierwsza jest wolnossąca i oferuje tylko 72 KM i 96 Nm momentu. To naprawdę niewiele, ale pamiętajmy, że mówimy o samochodzie, który waży 1012 kg.
Zobacz też:
Druga jednostka otrzymała turbodoładowanie i moc 100 KM oraz 160 Nm. W obu przypadkach napęd kierowany jest tylko na przednie koła, a klienci mogą wybierać między 5-biegowym manualem, a automatyczną skrzynią CVT. Mogą rownież dopłacić do opcjonalnych 16-calowych felg, czy dwukolorowego lakieru.
Ma wszystko, czego trzeba
We wnętrzu przeznaczonym dla pięciu dorosłych osób otrzymujemy 7-calowy zestaw wskaźników i 8-calowy ekran multimediów. W ramach sterowania Renault zastosowało szereg elementów z Dacii. Wraz z posotcałymi schowkami w kabinie zmieści się 29 litrów bagażu, natomiast w bagażniku kolejne 405.
Może nie są to rozbrajające dane, ale mówimy przecież o samochodzie w nadwoziu typu SUV dla 5 osób za 36 000 zł. Gdzie zatem jest haczyk?
Nie dla psa kiełbasa
Renault oferuje taki samochód tylko na rynku indyjskim, a za taki stan rzeczy możemy podziękować Unii Europejskiej.
W takich pieniądzach nie dało się nawet kupić Twingo o nieporównywalnie mniejszej praktyczności. Oczywiście produkcja na Europę takiego SUV-a byłaby możliwa, a popyt ogromny. Sęk w tym, że przy spełnieniu wszystkich wymogów prawnych, takie auto kosztowałoby x razy więcej.
Nie ma się co dziwić, że SUV sprzedaje się w Indiach coraz lepiej. Francuzi właśnie pochwalili się, że sprzedali już 27 074 Kigerów w pierwszych ośmiu miesiącach tego roku. A we wrześniu przebili całą roczną sprzedaż. Innymi słowy, ta rośnie o prawie 40%. Co ważniejsze, Indie są już piątym co do wielkości rynkiem na świecie dla Renault.