Innowacja głównym elementem badania
Boston Consulting Group, to spółka należąca do największych globalnych marek doradztwa strategicznego. Co roku sporządzają analizę innowacyjności globalnych firm na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród managerów wyspecjalizowanych w tematyce innowacji. Warto wspomnieć o tym, że w tym roku ranking Boston Consulting Group oparty został na odpowiedziach aż 1,5 tysiąca ekspertów.
W najnowszej edycji badania zespół Boston Consulting Group po raz pierwszy skupił się głównie na innowacji w dziedzinie neutralności klimatycznej oraz ochrony środowiska. Autorzy rankingu zauważyli, że coraz więcej firm zobowiązuje się do osiągnięcia bezemisyjności w określonym czasie. Niestety nie zawsze idą za tym znaczące inwestycje w badania i ogólny rozwój.
Z analizy Boston Consulting Group wynika, że przynależność do grona największych innowatorów ma wpływ na zaangażowanie w nowatorskie rozwiązania pomagające środowisku. Toyota jako największy producent pojazdów zelektryfikowanych jest tego idealnym przykładem.
„Liderzy ekologicznych innowacji wyszukują i priorytetyzują obszary, które muszą zostać udoskonalone, aby udało się zrealizować cele klimatyczne. Starają się opracować takie produkty i usługi, które będą jednocześnie ekologiczne i zorientowane na potrzeby klientów. Innowacje te mogą dotyczyć zarówno produktów, jak i modeli biznesowych oraz zaawansowanych technologii” – piszą autorzy raportu.
Poważne deklaracje marki samochodowej
Toyota już siedem lat temu zadeklarowała, że do 2050 roku osiągnie neutralność klimatyczną. Strategia Beyond Zero zakłada nie tylko zerową emisyjność w działalności marki na całym świecie, ale i wypracowanie, aby ogólny wpływ firmy na środowisko był pozytywny.