Oto całkowicie nowy Ford Mustang
Ford ujawnił zupełnie nową wersję swojego słynnego Mustanga podczas Salonu Samochodowego w Detroit w 2022 roku. Najlepiej sprzedające się coupé na świecie zachowa silnik V8, ale wzbogaci ofertę w zakresie technologii i stylu z bardziej zaawansowanym zestawem wewnątrz i odświeżonym wyglądem.
Nowy Mustang dostępny będzie w wersji coupé i cabrio, oferuje wyraźną ewolucję designu zarówno na zewnątrz jak i wewnątrz. Oczywiście, samochód zachowuje proporcje typu fastback, a detale stylistyczne samochodu są znacznie ostrzejsze. Z przodu mamy bardziej smukłe reflektory LED osłonięte agresywną maską, podwójne wloty powietrza w przednim grillu, czy agresywne 19-calowe wieloramienne felgi. W standardowym pakiecie Performance kryją one hamulce Brembo.
Nieco wydłużony tył mieści ostrzej wyglądające tylne światła z charakterystycznymi dla Mustanga trzema paskami świetlnymi po obu stronach. Ford twierdzi, że wygląd nowego samochodu jest dużo ostrzejszy niż wcześniej.
Zmiany wewnątrz i na zewnątrz
Jednak wewnątrz Mustanga znajduje się zaawansowana technologia i oferuje dużo więcej luksusu, niż kiedykolwiek wcześniej. Ford zrezygnował z „podwójnej” deski rozdzielczej poprzedniego samochodu, aby zrobić miejsce dla pary ekranów.
Konfigurowalna 12,4-calowa deska cyfrowa jest płynnie połączona z 13,2-calowym panelem centralnym z systemem informacyjno-rozrywkowym. – Wykorzystujemy każdy piksel – mówi Craig Sandvik. – Możemy być kreatywni w pokazywaniu niezbędnych informacji dotyczących jazdy i dać kierowcy kontrolę nad wyborem kolorów, klasycznych wskaźników Mustanga, a nawet „spokojnego” ekranu, na którym wyświetlane są tylko minimalne szczegóły.
Pracujący pod maską 5-litrowy silnik V8 nowej generacji powinien zapewnić odpowiednią konkurencję dla całej reszty aktualizacji. W swoim materiale prasowym Ford nie określił, ile mocy i momentu obrotowego wytwarza nowy silnik. Ale moc ponad 450 KM i 500 Nm nie powinny być problemem dla tej jednostki. Oprócz nowej konstrukcji podwójnego wlotu powietrza, silnik posiada również podwójne korpusy przepustnic – po jednym na każdy rząd cylindrów.