Wspólne plany Toyoty i CJPT
Wprowadzenie na rynek elektrycznych pojazdów dostawczych i ciężarówek zasilanych wodorem jest dla wielu sektorów biznesu wielkim wyzwaniem. Wiąże się to z wyższymi kosztami zakupu samochodów, ich niedostępnością podczas ładowania, wzrostem poboru prądu, który może przeciążyć sieć energetyczną. Właśnie dlatego Toyota, CJPT z innymi partnerami stworzą system zasilania bezemisyjnych pojazdów, który zabezpieczy stabilność sieci energetycznej. W Tokio oraz Fukushimie zostaną wprowadzone te rozwiązania już od stycznia 2023 roku.
580 pojazdów z napędami alternatywnymi zostanie oddanych do użytku. Wśród nich znajdą się ciężarówki z elektrycznym napędem na wodorowe ogniwa paliwowe, średnie i małe elektryczne samochody dostawcze na baterie.
Warto także wspomnieć o zaawansowanym systemie zarządzania infrastrukturą do ładowania pojazdów elektrycznych wraz ze stacją tankowania wodoru. Głównym celem obu marek jest zredukowanie czasu, w którym pojazdy są wyłączone z użytku z powodu uzupełniania brakującej energii.
Odpowiednie planowanie dostaw to podstawa sukcesu
W tym wszystkim bardzo istotne jest odpowiednie planowanie dostaw. Transport na większe dystansy będzie odbywał się za pomocą ciężarówek na wodór. Co więcej, elektryczne vany będą grały rolę podczas ostatniego etapu dostawy.
Całe to podejście w zakresie wykorzystania samochodów z zasilaniem alternatywnym zapewni stabilność sieci energetycznych, a także przyczyni się do zmniejszenia emisji CO2.