Japonia od zawsze była odmiennym rynkiem i nawet modele zaprojektowane z myślą o europejskim kliencie odróżniają się od tego, co proponują Niemcy, Francuzi, Hiszpanie lub Włosi. Japońskie marki są dla ludzi, którzy oczekują nieco innego podejścia do motoryzacji. Taki kierunek rozwoju oferuje z pewnością Mazda 6 drugiej generacji, która na rynku pojawiła się w 2007 roku.
Rdza to jest najmniejszy problem
Mazda przez ostatnie kilka lat zyskała status samochodu biodegradowalnego, ponieważ bardzo niewiele egzemplarzy przetrwało próbę czasu bez nadmiernej korozji. Podatne na rdzewienie były niemal wszystkie elementy samochodu, a gdy proces utleniania się metalu nabrał rozpędu, bardzo trudno było go zatrzymać. W przypadku Mazdy 6 drugiej generacji jest lepiej. Zabezpieczenie antykorozyjne jest trwalsze, choć ciągle wymaga ono uwagi. Odpowiedzialną decyzją jest zabezpieczenie profili zamkniętych, a także podwozia specjalnym środkiem antykorozyjnym. Jeśli problemy z korozją mamy za sobą warto zwrócić uwagę na inne, dużo ważniejsze elementy.
Kłopotliwe i słabe silniki benzynowe
Istnieje przekonanie, że samochody japońskie mają bardzo dobre, trwałe i całkiem dynamiczne silniki benzynowe. Niestety w przypadku Mazdy 6 drugiej generacji mamy wyjątek. Przyczyn należy szukać przede wszystkim w awaryjności, która jest duża i potrafi być ona kosztowna. Największą wadą jednostek o symbolach MZR jest nadmierny pobór oleju. Zarówno odmiana 1.8 120 KM i 2.0 147 KM cierpi z powodu uszkodzenia pierścieni tłokowych, a co za tym idzie, konieczny jest niemal kapitalny remont silnika. Wersja po liftingu o oznaczeniu MZR-DISI ma kłopoty z pojawiającym się nagarem. Jeśli już koniecznie chcemy benzynę, warto zwrócić uwagę na motor o pojemności 2.5 litra, ponieważ generuje on najmniej problemów.
Mazda 6 drugiej generacji i zacieranie się silników
W przypadku silników wysokoprężnych jest nieco lepiej, ponieważ oferują one odpowiednią dynamikę i cierpią na zdecydowanie mniej problemów. Mają jednak one swoje wady, na które obowiązkowo należy zwrócić uwagę przy zakupie. W silnikach o pojemności 2.0 ma problemy z zatykającym się smokiem olejowym, który prowadzi do zacierania się jednostki napędowej.
Silnik 2.2 MZR-CD ma kłopoty z zapychającym się relatywnie szybko filtrem cząstek stałych, a także podlegającym wymianie łańcuchem rozrządu. Przed zakupem używanego egzemplarza rekomendujemy ocenę stanu technicznego tego podzespołu.