Samochód spalinowy – moim zdaniem – jeszcze przez bardzo długi czas będzie górował nad elektrycznym. Kiedyś zapewne to się zmieni – technologia się rozwinie – będzie inny zasięg, inna infrastruktura itd. Natomiast do tego momentu chyba jeszcze całkiem sporo czasu. Czy aktualnie ludzie chętnie kupią elektryka? Nie wiem – być może niektórzy tak, ale na ten moment nie jest to chyba samochód dla mas.
Co dla wielu osób jest najważniejsze przy wyborze auta? Dokładnie tak, jak myślicie – cena. Oczywiście są tacy, którzy szukają konkretnego modelu. Są też tacy, którzy mają jakieś inne kryteria. Ale większość osób przy szukaniu dla siebie samochodu robi jedno – ustawia maksymalną cenę – wartość, do której są w stanie kupić samochód. A następnie dodaje kolejne filtry – jak chociażby rodzaj nadwozia, czy napęd.
https://wrc.net.pl/kw-pilne-od-1-sierpnia-paliwo-w-polsce-bedzie-kosztowalo-9-zl-za-litr-fatalne-doniesienia
Który lepszy?
A sama cena – przy elektrykach oczywiście – potrafi zadziałać na wyobraźnię. Bardzo ciekawe jest porównanie Peugeota 208 – wersji spalinowej oraz elektrycznej – według cenników na 2022 rok. Najtańszy spalinowy model dostaniemy za 71 900 zł… ale żeby było to miarodajne, weźmy benzynową 208 w wersji Active – kosztuje 74 300 zł. Ta sama 208 w wersji Active, tyle, że z silnikiem elektrycznym, kosztuje… 145 900 zł. To 71 600 zł różnicy.
Kup teraz – opony w mega promocji!
W wersji Active Pack różnica może wynieść nawet 72 600 zł. Najmniejsza różnica w cenniku to wersja GT. Spalinowa kosztuje od 99 600 zł, elektryczna od 165 100 zł. Różnica wynosi 65 500 zł. Wolicie Renault? Elektryczne Zoe, czy spalinowe Clio? Ceny spalinowego Clio z rocznika 2022 zaczynają się od 67 900 zł. Za wersję R.S. line trzeba zapłacić 96 400 zł w wersji spalinowej i 108 400 zł w wersji hybrydowej. Tymczasem elektryczne Zoe… w wersji Zen kosztuje 155 tysięcy a w wersji Intens 161 tysięcy. Spalinowe Clio R.S. line, a elektryczne Zoe – różnica sięgnie nawet 64 600 zł.
Fiat sprzedaje model 500 w różnych odmianach. Spalinowy rocznik 2022 zaczyna się od 59 300 zł. Za 70-konną hybrydę w wersji Red zapłacimy 68 200 zł. To najdroższa zwykła pięćsetka. A ile kosztuje elektryczna? Ceny zaczynają się od 122 tysięcy złotych. Sięgają nawet 182 900 zł za 118-konne Cabrio w wersji La Prima By Bocelli. Różnica między najtańszym modelem elektrycznym a najdroższym spalinowym 500 wynosi 53 800 zł.