Razem zdobyli 2 mistrzostwa świata
Historia współpracy Hyundai Motorsport i Shell sięga 2014 r., gdy koreańska marka powróciła do WRC. Od tego czasu obie firmy wzajemnie rozwinęły korzystną współpracę. W ciągu ostatnich 8 lat Shell wspierał zespół w kilku rewolucjach przepisów technicznych. Najnowszym owocem tej współpracy jest hybrydowy Hyundai i20 N Rally1. Jego pierwsze zwycięstwo oglądaliśmy w majowym Rajdzie Sardynii (wygrali go Ott Tänak i Martin Järveoja). Największym osiągnięciem kooperacji Hyundaia i Shella pozostają dwa tytuły rajdowych mistrzów świata producentów z lat 2019-2020.
Przez dziewięć sezonów Hyundai Motorsport miał imponującą niezawodność silnika dzięki olejom Shell Helix Ultra. Zostały one zaprojektowane z myślą o najwyższych osiągach silnika bez kompromisów. Partnerstwo techniczne zapewniło dodatkowe 1,5 KM mocy, co stanowi zaskakująco wymierną korzyść. Obliczono, że to średnio sześć sekund przewagi w każdym rajdzie. Na imprezach rangi mistrzostw świata nawet najmniejsze zyski mocy mogą mieć ogromne znaczenie.
Shell to nie tylko sponsor tytularny, ale także partner
Sean Kim, prezes Hyundai Motorsport. „Shell jest z nami od samego początku naszej podróży do WRC. O sile naszej współpracy świadczy fakt, że możemy przedłużyć współpracę o kolejne trzy lata. Podczas gdy nasze dwie firmy łączy korporacyjna relacja, nasza współpraca w WRC opiera się na rozwoju technicznym. W ostatnich latach przeszliśmy przez dwie duże zmiany przepisów, pierwszą w 2017 r. i ponownie w tym sezonie. Shell towarzyszył nam na każdym kroku. Odegrali kluczową rolę w naszych dwóch tytułach i z przyjemnością kontynuujemy zwycięskie partnerstwo w nowej erze hybrydowej. To znacznie więcej niż tylko sponsoring tytularny zespołu Hyundai Shell Mobis World Rally Team, to prawdziwa współpraca techniczna.”
Kierowca Hyundai Shell Mobis World Rally Team, Dani Sordo. „Jestem w Hyundai Motorsport od 2014 r., więc osobiście widziałem, w jaki sposób zespół współpracuje z Shell. Kiedy rywalizujemy na limicie, musimy znaleźć każdą dziesiątą część sekundy, jaką możemy. Ewolucji naszych samochodów na przestrzeni lat pomogła ta techniczna współpraca między tymi dwiema firmami, które rozumieją, czego potrzeba, aby znaleźć osiągi – i dostarczać je, gdy są potrzebne. Bez takiego partnerstwa nie możemy zdobywać podium i zwycięstw, jak ostatnio na Sardynii.”
Ade Ajala, wiceprezes Global Key Accounts, New Business Development and Strategic Alliances w Shell. „Rozszerzenie sponsoringu tytularnego i partnerstwa technicznego stanowi dla Shell silną i cenną platformę do zaprezentowania swojej wiodącej pozycji technologicznej. Wykorzystujemy sporty motorowe jako ostateczne stanowisko rozwoju produktu. Umożliwi to naszym zespołom kontynuację wspólnej pracy, aby pomóc nam osiągnąć nasze obecne i przyszłe ambicje i inicjatywy w zakresie zrównoważonego rozwoju. Wnioski płynące z tej wspólnej pracy będą nadal przekładane bezpośrednio na rozwój środków smarnych Shell Helix Ultra z korzyścią dla klientów Hyundai na całym świecie, pomagając im zminimalizować ich ślad węglowy.”