Polacy oszaleli na punkcie tego nowego SUV-a! Spala tylko 6,7 l LPG na 100 km, a kierowcy kupują go za śmieszne pieniądze [RAPORT]

Czerwiec był kolejnym miesiącem, w którym rynek samochodów osobowych w Polsce zanotował spadek. Spory odsetek miały rejestracje prywatne, wśród których sporym hitem był tani SUV. Nic dziwnego, bo w obliczu drogich paliw jego fabryczna instalacja LPG pozwala na naprawdę niedrogą jazdę. Najnowsze dane o stanie polskiego rynku opublikował IBRM Samar.

Dacia Duster 2022
Podaj dalej

Polacy rzucili się na taniego SUV-a z LPG

Od początku roku zarejestrowano w Polsce 212 417 samochodów osobowych (-12,3 proc. względem 2021 r.), z czego 39 587 szt. w samym czerwcu (-8,5 proc.). Spadek dotyczy głównie zakupów flotowych, które stanowiły 70,32 proc. rejestracji. Dzięki temu odsetek samochodów rejestrowanych na osoby prywatne był wyjątkowo wysoki, bo aż 29,68 proc. Jednak samych aut „na siebie” zakupiono 63 040 szt., czyli prawie tyle samo co w 2021 r. (63 451). Statystyka ta jednak nie uwzględnia osób fizycznych prowadzących działalność gospodarczą oraz spółek cywilnych, które w CEPiK klasyfikowane są w grupie „osób fizycznych”.

2022-dacia-duster-facelift-2-2
fot. Dacia

Wśród prywaciarzy hitem czerwca była Dacia Duster, która zanotowała najlepszy miesiąc w tym roku. Tani SUV z opcjonalnym LPG (w tej wersji od 70 650 zł) zanotował 654 nowe rejestracje prywatne, co z łącznym wynikiem 2 644 egzemplarzy pozwolił awansować na 2. miejsce w zestawieniu rocznym. Pierwsze miejsce wśród prywaciarzy wciąż utrzymuje Kia Sportage (2 736 szt.). Z kolei na trzecie miejsce spadła Toyota Yaris (2 624), która jest jedynym nie-SUV-em w top 5 rejestracji prywatnych. Kolejne miejsca zajmują bowiem Toyota Yaris Cross (2 449) i Toyota RAV4 (2 215).

Wyniki robią firmy, a te stawiają na Corollę

Natomiast firmy po raz kolejny najchętniej wybierały Toyotę Corollę, którą od początku roku do flot zarejestrowano 9 374 razy. Na drugiej lokacie w firmowym zestawieniu znalazł się Hyundai i30 (4 142), za którym są Toyota RAV4 (3 948), Toyota Yaris (3 593) i Skoda Octavia (3 537). Sumując klientów indywidualnych i firmowych, Toyota Corolla (10 896) wyprzedza Toyotę Yaris (6 217) i Kia Sportage (6 169). Walkę o miano najpopularniejszego SUV-a w Polsce przegrywają obecnie Toyoty RAV4 (6 163) i C-HR (5 543).

W rankingu marek, liderem pozostaje Toyota, która w pierwszym półroczu odnotowała 37 937 rejestracji. Po słabszym początku roku, Skoda odrobiła nieco strat (18 339) i zdołała wyprzedzić dotychczasowego wicelidera, czyli markę Kia (18 121). W czołowej piątce są jeszcze Volkswagen (15 241) i Hyundai (14 594).

Źródło: IBRM Samar

Przeczytaj również