Dongfeng wprowadza EX1 Nano Box
Do tej pory klienci Dongfeng mogli dokonać wyboru pomiędzy modelami Dongfeng Aeolus EX1, Dongfeng Fengguang E1, Dongfeng Fengxing T1 i Dongfeng Venucia E30 EV. Wkrótce wybór się zwiększy, a kolejny model to zupełnie odmienna od poprzednich propozycja.
Były partner Renault w Chinach, Dongfeng, wprowadza do oferty nowy model- EX1 Nano Box. Zaskakujący kuzyn rumuńskiej Dacii Spring oferuje znacznie lepsze wyposażenie i design niż oryginał z Europy. Podobny do oryginału front wygląda nowocześniej, a wnętrze miażdży to znane nam z Dacii.
Widać w nim 3-ramienną kierownicą i 7-calowy wyświetlacz LCD. Według publikacji car250 wiadomo, że podwójne przednie poduszki powietrzne, blokada drzwi przed dziećmi, ABS i rozkład siły hamowania EBD są standardem.
Silnik elektryczny Nano BOX oferuje moc 44,2 koni mechanicznych i 125 Nm. Oferowany zasięg to według wstępnych informacji 331 km. Elektryka można ładować prądem stałym 30 – 80% w ciągu 30 minut. Prądem przemiennym do 100% można go naładować w ciągu 4 godzin.
ciąg dalszy tekstu pod grafiką
Chińska Dacia Spring z ekskluzywną wersją wnętrza byłaby hitem w Europie
EX1 Nano Box nie wygląda całkowicie jak Dacia Spring, ma znacznie cieńszy grill, ograniczony do prostego czarnego paska i specjalnej osłony. Wcześniej Dongfeng stawiał na wielkie reflektory, a teraz biały plastikowy kontur zdobi niewielkie reflektory główne.
Z profilu najlepiej widać nawiązanie do modelu, jaki oferuje Dacia, dlatego producent postanowił nieco je upiększyć za pomocą dwukolorowego malowania. Biały kolor znajduje się również na dachu. Największa rewolucja dzieje się jednak we wnętrzu samochodu.
Deska rozdzielcza w swoim wyglądzie i oprzyrządowaniu wydaje się bardziej nowoczesna. Wybór biegów odbywa się za pomocą pokrętła, ale teraz umieszczono je na podwieszonej konsoli środkowej. Ten układ przypomina nam nieco ten zastosowany w elektrycznym Audi Q4.
ciąg dalszy tekstu pod grafiką
Oprzyrządowanie jest w 100% cyfrowe, a centralny 10-calowy ekran dotykowy wisi jak spory tablet nad otworami wentylacyjnymi. We wnętrzu zagościły lepsze materiały dla tapicerek, co czyni EX1 Nano Box bardziej ekskluzywnym niż Dacia Spring.
Kolorystyka pozostaje kwestią gustu, ale dobra cena i zasięg gwarantują sukces. W tym przypadku nie bez powodu mówi się, że Chińczycy jako jedyni potrafią zrobić o wiele więcej, za wiele mniej. Ceny w przedsprzedaży startują do 44 205,53 zł do 48 207,69 zł. Zakup elektrycznej Dacii Spring tej cenie to marzenie nie jednego Polaka. Ceny za oryginał w Polsce startują od 91 400 zł.
https://wrc.net.pl/mh-dacii-bedzie-trudno-przebic-tak-niska-cene-nowa-konkurencyjna-tania-marka-trafi-do-salonow-jesienia