Jesteśmy świadkami bardzo dużej transformacji na rynku motoryzacyjnym, która w bólach nabiera tempa. Przechodzimy, jako klienci niemal na stałe z małych aut miejskich, hatchback’ów i kombi na crossovery i SUV-y. To powoduje, że zmienia się gama modelowa wielu producentów i niektóre legendy znikają z rynku. Następnym krokiem zapewne będzie stopniowe odchodzenie od silników napędzanych benzyną na korzyść napędów elektrycznych.
Nadwozie typu hatchback w odwrocie!
Dzisiaj, jeśli ktoś bierze pod uwagę zakup kolejnego samochodu, nowego lub z drugiej ręki niemal zawsze zwraca swoją uwagę na dwa typy nadwozia: SUV i crossover. Argumenty za takim rozwiązaniem w odczuciu klientów to większy poziom bezpieczeństwa, lepsza widoczność, wygodne wsiadanie i wysiadanie, a także pojemny bagażnik. W rzeczywistości część tego rodzaju pojazdów przestała spełniać pokładane w nich nadzieje, ponieważ przestrzeń bagażową niemal wszystkie modele mają zbliżoną do siebie, a wzrost popularności SUV-ów doprowadził do zrównania się poziomu bezpieczeństwa względem innych użytkowników drogi. W związku z tym wybierając SUV-a, jesteśmy tacy, jak wszyscy, ponieważ jest to aktualnie wyłącznie moda.
Koniec Mondeo, czas na Focusa?
W prowadzeniu biznesu powinno być niewiele miejsca na sentymenty, ponieważ liczą się twarde dane. Jak powiedział założyciel sklepów Walmart – klient jest Twoim jedynym szefem. To od niego zależy, czy właściciel firmy ma pracę. Dlatego, choć dla entuzjastów motoryzacji była to szokująca informacja, zniknięcie z rynku Forda Mondeo, jako limuzyny, liftback’a, czy kombi jest podyktowane danymi sprzedażowymi.
Bardzo możliwe, że podobny los w najbliższym czasie czeka Forda Focusa, który zostanie zastąpiony innym, najprawdopodobniej elektrycznym modelem. Wszystko za sprawą cięć w Fordzie oraz zmianę kierunku rozwoju firmy.
Elektryczna motoryzacja potrzebuje zmian
Ford do około 2035 roku chce produkować wyłącznie pojazdy z napędem elektrycznym. Do zrealizowania tego scenariusza mamy jeszcze kilkanaście lat, ale już teraz prowadzone są określone przygotowania wywołane kryzysem. Dlatego informacje o zamknięciu lub przemodelowaniu fabryki, gdzie aktualnie produkowany jest Ford Focus, mogą świadczyć o końcu legendy.