Tylko 200 dostępnych egzemplarzy
W kwietniu tego roku w Japonii i USA zadebiutowała Toyota GR Corolla opracowana przez zespół Toyota Gazoo Racing. Marka postanowiła wydać specjalną edycję tego samochodu tworząc 200 limitowanych egzemplarzy w wersji Morizo Edition. Pojazd jest promowany przez prezydenta Toyoty, Akio Toyodę, który jest wielkim entuzjastą rajdów oraz wyścigów, gdzie występuje pod ksywką: “Morizo”. W tym sezonie wyścigów długodystansowych Super Taikyu Series testuje wyczynową GR Corollę, która posiada prototypowy silnik wodorowy.
Pod maską GR Corolli Morizo Edition kryje się ten sam turbodoładowany 1,6-litrowy silnik G16E-GTS o trzech cylindrach, lecz jego moment obrotowy został zwiększony z 370 Nm do 400 Nm. Co ciekawe, moc silnika nie została zmieniona i ciągle wynosi 304 KM.
Ulepszenia robią swoje
Aby umożliwić lepsze przyspieszenie, skrócono przełożenia w sześciobiegowej skrzyni manualnej. Zmniejszono również masę auta, która aktualnie wynosi 1445 kg, żeby tego dokonać, usunięto tylne siedzenia, głośniki, regulację tylnych okien oraz wycieraczkę tylnej szyby.
W nowej wersji samochód porusza się na oponach Michelin Pilot Sport Cup 2 w rozmiarze 245/40, szerszych o 10 mm oraz posiadających lepszą przyczepność od standardowej opony Pilot Sport 4. Dodano funkcjonalne kanały chłodzące przednie hamulce. Morizo Edition jest dostępny w nowym, ekskluzywnym matowym lakierze, a na przedniej szybie umieszczono autograf samego Morizo.