Obecnie tankujemy samochody i średnio interesuje nas, co znajduje się w paliwie. Jednak mimo wszelkich starań sieci stacji paliw raz na jakiś czas w zbiorniku paliwa może znaleźć się niespodzianka. Jeśli poradzi sobie z nią filtr paliwa, to w najgorszym przypadku dojdzie do jego zatkania. Nieco gorzej sytuacja wygląda, gdy zanieczyszczenia przedrą się dalej i uszkodzą na przykład wtrysk paliwa.
Czy paliwo może być zanieczyszczone już na etapie transportu?
Na początku można postawić sobie pytanie, czy już na etapie transportu paliwo może spotkać się z zanieczyszczeniami? W teorii jest to możliwie, jednak największe sieci paliwowe mają na tyle wysokiej jakości tabor, w którym trafienie na poważne zanieczyszczenia jest bardzo trudne. Nieco inaczej wygląda tu u mniejszych, prywatnych stacji, które mogą mieć bardziej zniszczone cysterny. Mimo wszystko, co do zasady, wielkie zabrudzenia na tym etapie przewożenia paliwa do klientów są rzadkością.
Stacje paliw mogą mieć większe problemy z czystością paliwa
O zjawisku chrzczonego paliwa napisano już wiele, jednak dzisiaj mówimy bardziej o zanieczyszczeniach, które mogą trafić do filtra paliwa. I okazuje się, że największe ryzyko z zewnątrz pochodzi ze zbiornika stacji paliw. Szczególnie narażone na cząsteczki rdzy i innych pochodnych są miejsca wybudowane dosyć dawno. Dlatego jeśli chcemy mieć większą pewność, że tankujemy czyste paliwo, warto decydować się na nowe stacje paliw lub te z kilkuletnim stażem. Wtedy mamy mniejsze prawdopodobieństwo, że pompy paliwa, przewody, zbiorniki i inne elementy układu są czymś zabrudzone.
Jakie zanieczyszczenia można znaleźć w paliwie?! Największe są w aucie!
Okazuje się, że największe zanieczyszczenia, które mają wpływ na pracę całego układu paliwowego, pochodzą ze zbiornika w pojeździe. Dotyczy to szczególnie aut, które mają już kilkanaście lat na karku i w procesie użytkowania samochodu na ścianach zbiornika z paliwem mogła pojawić się rdza, odpaść farba lub elementy plastikowe, które z czasem są zasysane przez pompę paliwową.
Filtry robią wszystko, aby zapobiegać przedostawaniu się zanieczyszczeń do układu paliwowego, jednak od czasu do czasu może dojść do zatkania filtra lub nawet uszkodzenia warstwy filtracyjnej. Przez to brud może trafić nawet do wtryskiwaczy i uszkodzić je.