Lider rynku tylko się umacnia
Jeszcze jakiś czas temu w Polsce panowało przekonanie w kontekście opon, że jak coś jest do wszystkiego, to jest do niczego. Sytuacja diametralnie zmieniła się od momentu, gdy na rynku pojawiły się rewolucyjne opony Michelin CrossClimate. Niezależne testy i doświadczenia kierowców potwierdziły niesamowitą skuteczność zarówno w letnich, jak i zimowych warunkach. Od lat ogumienie całoroczne Michelin deklasuje jakościowo konkurencję, a francuski koncern wcale nie zwalnia tempa.
Teraz na rynku pojawiła się kolejna ewolucja uwielbianego modelu – Michelin CrossClimate 2. Nowy produkt jeszcze bardziej przesuwa granicę tego, jak wydajne mogą być opony całoroczne. Te w Polsce są zresztą coraz popularniejsze i nie chodzi tylko o to, że na kilka lat pozbywamy się konieczności sezonowej zmiany opon. To także idealna odpowiedź na charakterystykę polskich dróg, na których warunki potrafią nagle zmienić się o 180 stopni. Nawet, gdy zimą nie ma za wiele śniegu, te opony pozwoliły kierowcom zawsze być przygotowanym na nagłą zmianę aury.
Najmocniejsze strony
To, co w Michelin CrossClimate 2 imponuje najbardziej to już nie to, że opony świetnie hamują na śniegu zimą oraz na suchym lub mokrym asfalcie latem. Szokujące jest to, że potrafią to robić po latach użytkowania, co udowodniły rygorystyczne testy TÜV SÜV Product Service. Podczas nich mechanicznie starto bieżnik opon całorocznych różnych producentów do 2 mm i założono na VW Golfa 7 generacji. Co się okazało? Opony Michelin CrossClimate 2 były najlepsze w zakresie hamowania i trakcji na śniegu. Co ciekawe, przed resztą konkurencji były nawet opony Michelin CrossClimate +, czyli poprzednika najnowszego modelu.
Dublet odnotowano także w sprawdzianie hamowania od 100 do 0 km/h na suchej nawierzchni. Nowy CrossClimate 2 wygrał także w długodystansowym teście na dystansie 14460 km z eksploatacją do zużycia bieżnika na poziomie zaledwie 1,6 mm. Niezwykłe jest to, że ta bardzo wysoka trwałość idzie w parze z bardzo niskim zużyciem paliwa. Niezależne testy wykazały, że zarówno Michelin CrossClimate 2, jak i poprzedni CrossClimate + mają najniższy opór toczenia spośród opon całorocznych. Najnowsza wersja odnotowała rekordowy spadek oporu toczenia z 8,20 kg/t do zaledwie 7,30 kg/t!
Pasują do każdego pojazdu
Nowe opony Michelin CrossClimate 2 są dostępne nie tylko w szerokiej gamie rozmiarów dla każdego samochodu. To także specjalnie skonstruowane wersje pod auta, które wymagają wzmocnionych opon. Można bowiem kupić opony Michelin Crossclimate 2 SUV, czy też odpowiednik dla aut dostawczych Michelin Agilis CrossClimate. Na rynku jest też dostępna wersja pod coraz popularniejsze kampery, czyli Michelin CrossClimate Camping. Decydując się na komplet opon warto zakupić go TUTAJ, bo kupując je w rozmiarze 16 cali lub większym można zdobyć bon na paliwo. Karta przedpłacona ma limit do 120 zł do wykorzystania na każdej stacji paliw, gdzie można płacić kartą MasterCard.