Skoda pokazała zupełnie nowego SUV-a. Tak będą wyglądały wszystkie samochody czeskiego producenta [FOTO]

Podczas ogłaszania wyników sprzedażowych i finansowych za 2021 rok, Skoda opublikowała tajemniczy zwiastun sugerujący nowy język projektowania. Pod nazwą „Modern Solid” Czeski koncentrują się na „rodzinnym i outdoorowym stylu życia”. Nowy design ma zacząć pojawiać się w nowych samochodach od drugiej połowy 2022 roku. 

Skoda-Modern-Solid-Design-Language-1
Podaj dalej

Skoda zmieni język projektowania

Skoda-Modern-Solid-Design-Language-1
fot. Skoda

Teaser przedstawia niezidentyfikowanego SUV-a, naprawdopodobniej samochód koncepcyjny, ukryty za niewyraźnym zbluzowanym kwadratem. Jedyną wyraźnie widoczną częścią jest niewielki element przedniego zderzaka z aluminiową osłoną podwozia i dużym kawałkiem ochronnego plastiku. Jest też w pełni odsłonięty grill. 

Inne szczegóły to pionowo zamontowane diody LED, przednia szyba odchylona nieco do tyłu, a także mocny słupek C. Brak wlotów powietrza sugeruje, że samochód jest w pełni elektryczny. Zgadujemy, że jestoparty na architekturze MEB. Ten projekt zapewne posłuży też jako zapowiedź przyszłych modeli, w tym trio nadchodzących pojazdów elektrycznych. Te mają być zaprezentowane przed 2030 rokiem. 

Jeśli chodzi o sprzedaż, Skoda sprzedała w 2021 roku 878 200 pojazdów, co stanowi 12,6-procentowy spadek w porównaniu do 2020 roku. Skoda twierdzi, że jest to spowodowane globalnym niedoborem półprzewodników i pandemią w drugiej połowie roku. 

22011-Infographic-Deliveries-2021

Przychody czeskiego producenta wzrosły

Najwięcej sprzedanych samochodów stanowiła Octavia z 200 800 sztuk. Następnie był Kamiq (119 200) i Karoq (109 200). W pełni elektryczny Enyaq iV przekroczył początkowe oczekiwania i zakończył rok z liczbą 45 000 sprzedanych samochodów. Jak można się spodziewać, zdecydowaną większość sprzedaży miała miejsce w Europie. Najsilniejszym rynkiem pozostały Niemcy. 

Pomimo ogólnej mniejszej sprzedaży, przychody Skody wzrosły o 3,9 procenta. Zysk operacyjny wzrósł z kolei o 43,2 procent do 1,08 mld euro. W 2022 roku Skoda jest zaniepokojona skutkami wojny w Ukrainie… Podobnie jak wszyscy inni producenci. To na pewno nie pomoże rozluźnić wąskiego gardła dostaw. 

Przeczytaj również