Interesujące rozwiązania
Niemiecka marka postanowiła do minimum ograniczyć boczne sekcje modelu W13. Co ciekawe podobne rozwiązanie w pierwotnej wersji używało Ferrari, ale włoska marka zdecydowała się na klasyczne podejście. Wątpliwości budzą również lusterka używane przez kierowców Mercedesa. Teoretycznie mają one zapewniać jedynie możliwość spoglądania do tyłu, ale mocowania w W13 zdecydowanie pomagają pod kątem aerodynamicznym.
Wszystkie nowości przetestowali dzisiaj George Russell i Lewis Hamilton. Młodszy z Brytyjczyków był szybszy o ponad 0,4 sekundy. Zaliczył przy okazji 59 okrążeń, podczas gdy wielokrotny mistrz świata zatrzymał swój licznik na liczbie 62.
Alfa Romeo bez problemów wieku dziecięcego
Pozytywny dzień jazd zaliczyła ekipa alfa Romeo F1 Team ORLEN. Valtteri Bottas, który jeździł popołudniu uzyskał siódmy czas dnia. Fin zaliczył 66 okrążeń, co w połączeniu z 54 okrążeniami Guanyu Zhou dało ponad sto okrążeń. Chińczyk zakończył jazdy na czternastej pozycji.
Najszybszy był dziś Pierre Gasly z AlphaTauri. Francuz o blisko pół sekundy wyprzedził Carlosa Sainza i o ponad 0,6 sekundy Charlesa Leclerca. Czwarty ze stratą ponad 0,8 sekundy był Lance Stroll z Aston martina. Czołowa piątkę zamknął Alex Albon w barwach Williamsa. Taj stracił już jednak ponad sekundę.
Po południu na torze dwukrotnie wywieszano czerwone flagi. W połowie sesji Aston Martin zgubił części nadwozie i konieczne było posprzątanie toru. Pod koniec jazd Sergio Perez obrócił się i nie chcąc utrudniać jazdy innym wycofał swoim Red Bullem. Meksykanin niefortunnie wpadł do żwirowej pułapki i konieczne było przedwczesne zakończenie jazd.
Testy F1 2022 – Bahrajn – dzień 1