Śrub i nakrętek w kołach samochodów mamy bardzo wiele odmian. Najczęściej można podzielić je na ilość nakrętek: od czterech do sześciu sztuk na jedno koło. Muszą być one dobrze dopasowane do rodzaju felgi, a także średnicy otworów i miejsca ich rozmieszczenia. Jednak przy kontakcie z tymi elementami można popełnić szereg błędów, które mają wpływ na bezpieczeństwo na drogach.
Siłowe dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym
Jednym z najpopularniejszych błędów, który pojawia się także w serwisach oponiarskich słabszej jakości, jest siłowe dokręcanie śrub kluczem pneumatycznym. Bez odpowiedniego ustawienia siły docisku wyrażonej w niutonometrach na kluczu dynamometrycznym. W skrajnym przypadku może dojść do uszkodzenia gwintu i wygięcia felgi aluminiowej. Co bardzo niebezpieczne, podczas przebicia opony, zbyt mocno zakręcone śruby uniemożliwiają łatwe odkręcenie koła samodzielnie.
Niskie zainteresowanie stanem technicznym śrub
Drugim bardzo poważnym błędem jest lekceważenie stanu technicznego śrub i nakrętek. Wielokrotnie można spotkać samochody z pięknymi alufelgami, które są przymocowane do piasty za pomocą śrub w słabym stanie technicznym. One, jako element eksploatacyjny samochodu również podlegają zużyciu. Oczywiście brakuje jednoznacznych wartości, kiedy takie śruby nadają się do wymiany. Tutaj powinien zadziałać zdrowy rozsądek.
Estetyka ponad funkcjonalność
Gdy zdecydujemy się na modyfikacje w naszym samochodzie, zapominamy czasami o tym, że funkcjonalności i bezpieczeństwo nasze oraz innych osób powinny być na pierwszym miejscu. W tej sytuacji w poszukiwaniu bardziej efektownych śrub i nakrętek do naszego auta powinniśmy wybierać produkty certyfikowane, które są zgodne z zaleceniami producenta. Inaczej narażamy siebie i innych na poważne niebezpieczeństwo.