Ten SUV będzie sprzedażowym hitem
BYD Tang to SUV, którego obecne wersje sprzedawane są nie tylko w Chinach, ale także w Norwegii. Na swoim rodzimym rynku samochód jest dostępny w wersjach benzynowej, hybrydowej i w pełni elektrycznej. W 2021 roku sprzedaż wzrosła o 47,5% w stosunku do 2020 roku i wyniosła aż 54 204 samochody. Teraz na rynku pojawiła się nowa wersja BYD Tang EV 2022 i chce kontynuować ten sukces.
Nowy Tang EV nie został jeszcze oficjalnie zaprezentowany, co nie zmienia faktu, że wiemy o nim już praktycznie wszystko. W styczniu widziany był w kolorze czerwonym, teraz czujne aparaty szpiegów wyłapały go w kolorze niebieskim. Co więcej, chiński urząd patentowy udostępnił zdjęcia Tang 2022 EV, na których widzimy wszystkie najważniejsze zmiany w wyglądzie.
Główną zmianą jest jego przód. Samochód utrzymany jest w konwencji „Dragon Face” i jest podobny do pozostałych modeli – Han EV i Yuan EV. Tuł i bok samochodu wydają się być praktycznie niezmienione.
Znamy ceny i datę premiery
Według urzędu wymiary nowego Tang 2022 EV wynoszą 4900/1950/1725 mm przy rozstawie osi 2820 mm. Masa własna samochodu wynosi aż 2360 kilogramów. Pojemność akumulatora nowego samochodu typu SUV wzrośnie do 108,8 kWh z zasięgiem 615 kilometrów dla wersji z napędem na cztery koła i 700 kilometrów z napędem na dwa. Dziś pojawiły się także nowe informacje o cenach i dacie wprowadzenia Tang EV na rynek.
Nowy SUV będzie droższy od obecnego i zmieści się w przedziale cenowym (150 – 200 tysięcy złotych). Nowy SUV będzie więc o około 20 tysięcy złotych niż starszy. Być może różnica spowodowana jest zmniejszeniem dopłat do elektryków w 2022 roku w Chinach.
Nowy SUV pojawi się w sprzedaży w marcu, a pierwsze egzemplarze powinny pojawić się na drogach w okolicach kwietnia/maja. Jest też kilka ekscytujących punktów dotyczących tego samochodu. Nowy SUV otrzyma bowiem także wersję sześciomiejscową z elektronicznie sterowanym układem zawieszenia.
Silnik robi wrażenie
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h najmocniejszej wersji ma wynosić zaledwie 4,4 sekundy. W układzie napędowym elektryka zostaną utrzymane dwa silniki o łącznej mocy 517 KM i 680 Nm. Będzie też dostępna wersja z jednym silnikiem o mocy 245 KM i 330 Nm. Wciąż nieźle.
Nowy Tang 2022 EV wkrótce trafi na rynek z poprawionym wyglądem, większym akumulatorem, sześcioma siedzeniami i inteligentnymi systemami. Nowy model ma pojawić się również w Norwegii, skąd już krótka droga do państw Unii Europejskiej.