Tydzień mody ważniejszy od rajdu
Na liście zgłoszeń Rajdu Szwecji pierwotnie znajdowało się jedenaście aut klasy Rally1. W hybrydowej konstrukcji miał zadebiutować Lorenzo Bertelli. Włoch jednak ze względu na obowiązki zawodowe musi zrezygnować ze startu.
Bertelli jest synem Miucci Prady i pracuje dla rodzinnego domu mody. Na jego nieszczęście podczas pierwszego etapu Rajdu Szwecji zaplanowano pokaz otwarcia włoskiego domu mody na mediolańskim tygodniu mody.
Miał być siódmy start
Dla Bertelliego miał to być siódmy występ na zaśnieżonych oesach. Na północy Europy debiutował w 2013 roku. Wówczas za kierownicą Subaru Imprezy N15 wywalczył dwudzieste miejsce, czwarte w klasie 3. Rok później przesiadł się już do konstrukcji R5. Za kierownicą Forda Fiesty był osiemnasty, szósty w stawce WRC2.
Od 2015 roku Włoch startował już tylko autami klasy WRC. W debiucie za kierownicą Fiesty nie dotarł do mety. Z powodów osobistych musiał wycofać się z rywalizacji w 2016 roku, a w 2017 roku awarii uległ silnik. Do mety za kierownicą auta klasy WRC zdołał dotrzeć w 2019 roku. W Fieście WRC był dwudziesty.
Włoch ma w swoim CV 62 starty w mistrzostwach świata. Najlepszy wynik uzyskał w 2016 roku. Na trasach Rajdu Meksyku był ósmy. Ostatnie punkty wywalczył podczas Rajdu Australii 2016.
Lista bez legend
Zgodnie z zapowiedziami na starcie zabraknie Sebastiena Loeba i Sebastiena Ogiera. Francuzi w tym roku zaliczają ograniczone programy startów, co daje szanse pozostałym kierowcom. Jako pierwszy na liście został ustawiony Kalle Rovanpera. Za Finem znajdują się Craig Breen i Thierry Neuviile. Yarisa WRC obok Fina poprowadzą Takamoto Katsuta, Elfyn Evans i Esapekka Lappi.
W Pumie Rally1 obok Breena zobaczymy Gusa Greensmitha i Adriena Fourmauxa. W Hyundaiach Neuville’owi będą towarzyszyć Ott Tanak i Oliver Solberg.
Polscy kibice będą mieli okazję dopingować dwa polskie duety. Jarosław Kołtun i Ireneusz Pleskot pojawią się w Fordzie Fiesta Rally2. Na rajdowe trasy powróci również Michał Sołowow, którego nawigował będzie Maciej Baran. Załoga skorzysta z Volkswagena Polo R5. Polscy zawodnicy powalczą o punkty w WRC2.