Chcesz zatankować paliwo na zapas? Zacznij od kanistra
Tańsze paliwo i obawy przed kolejnymi podwyżkami, sprawiają, że na stacjach wielu kierowców oprócz baku tankuje je do kanistrów. Zarówno diesel, jak i benzyna są dziś znacznie tańsze niż wcześniej, więc robienie zapasów jest zrozumiałe.
Przechowywanie paliwa na wypadek podwyżki cen to spora oszczędność, jednak trzeba mieć ku temu warunki i odrobinę wiedzy. Zacznijmy od samego kanistra.
Do przechowywania większej ilości benzyny lub diesla warto użyć metalowych kanistrów o pojemności, np. 10 l lub 20 l. Takie kanistry na paliwo są wytrzymalsze, odporne na uderzenia, a co najważniejsze wyposażone w odpowietrznik. Dlatego przechowywanie w nich paliwa jest bezpieczne.
Bardzo ważne jest, aby metalowy kanister na paliwo był zabezpieczony specjalną farbą antykorozyjną. Jak wiadomo nawet odrobina rdzy w paliwie może doprowadzić do zapchania filtra paliwa albo uszkodzenia wtrysków. Z tego względu niektórzy polecają certyfikowane kanistry z tworzyw sztucznych.
Jak długo możesz przechowywać benzynę albo diesla?
Trwałość paliw oferowanych na stacjach wynosi zwykle 6 miesięcy. Warto o tym pamiętać, ze względu na to, że po tym terminie właściwości zarówno benzyny, jak i diesla mogą ulec zmianie. Dzieje się tak dlatego, że współczesne paliwa zawierają domieszki biokomponentów. Benzyna może ulec zawodnieniu, a w oleju napędowym mogą się rozwinąć grzyby i pleśnie. To efekt działania bakterii beztlenowych.
Jeżeli planujesz zatankować na zapas benzynę postaw na paliwo premium. Jest droższe, ale zawiera mniej biokomponentów.
Gdzie i jak przechowywać paliwo?
Paliwo nawet w kanistrach to nadal substancja łatwopalna, wystarczą opary, by doszło do nieszczęścia. Dlatego trzymaj je z dala od źródeł ognia i zwróć uwagę na certyfikat kanistra, zanim go kupisz.
Kanistry z paliwem powinieneś przechowywać w suchym i chłodnym miejscu, z dala słońca i źródeł ciepła. Na pewno nie nadają się do tego ani piwnice w bloku, ani twoje mieszkanie. Byłoby to niezgodne z przepisami przeciwpożarowymi. Zapas najlepiej zrobić zimą, gdy rafinerie dodają do paliw dodatki uszlachetniające.
Zanim użyjesz dłużej przechowywanego paliwa, upewnij się, że nie ma w nim rdzy ani innych zanieczyszczeń. Dobrze jest je wcześniej przelać przez lejek z sitkiem. Jeśli chciałbyś zatankować na zapas różne rodzaje paliwa- koniecznie oznacz kanistry. To pozwoli uniknąć poważnych problemów.
https://wrc.net.pl/mh-czym-grozi-pomylka-w-tankowaniu-znany-mechanik-pokazal-jakie-sa-skutki-wideo