Wadliwe akumulatory Renault ZOE niosą ryzyko zwarcia
Francuska firma zgłosiła władzom Unii Europejskiej, że istnieje prawdopodobieństwo, iż akumulator w Renault ZOE wyprodukowany między 13 stycznia 2021 a 22 lutego 2021 r. może się zapalić. Ryzyko „wewnętrznego zwarcia (..:) w akumulatorze” jest duże.
Renault nie podało dokładnie, o jaki akumulator chodzi, ale dokument sugeruje, ze chodzi o BT4 XLR (Extra Long Range) potocznie określany jako „zestaw akumulatorów EV 50”.
Producent opracował ten akumulator we współpracy z LG Chem (obecne LG Energy Solution). Według dokumentów producenta, firma LG wyprodukowała akumulatory ZOE we Wrocławiu, a Renault zamontowało je we francuskim Flins. W swoim dokumencie skierowanym do władz europejskich producent nie określił, co dokładnie powoduje wewnętrzne zwarcie.
To nie jedyne problemy z akumulatorami od LG Solution
Problemy dwóch innych modeli również wiązały się z pakietami akumulatorów tego samego producenta. W związku z wadami produkcyjnymi ogniw wycofano Chevy Bolta EV i Hyundaia Kona Electric.
Czego dotyczą problemy w Renault ZOE dokładnie nie wiadomo. Może chodzić o błędy montażowe lub produkcyjne. Ponadto, nie wiadomo czy jak w przypadku Bolta, doszło do jakiegokolwiek pożaru.
Dokładnie chodzi o 733 egzemplarze tego samochodu z czego tylko jeden znajduje się w Polsce.