Francuscy kierowcy znaleźli sposób na drogie paliwo
Według Reuters w ostatnim roku kierowcy we Francji chętnie sięgali po paliwo z wysoką zawartością etanolu. Zużycie paliwa E85 wzrosło aż o 33% i mówi się, że będzie nadal rosło. Oszczędności są znaczne, wszystko dlatego, że paliwo, które wytwarza się w głównej mierze z cukru i zbóż jest znacznie tańsze.
Fakt, że do pokonania tej samej odległości trzeba zużyć go więcej, nie ma znaczenia, bo cenowo i tak wypada korzystniej od benzyny i diesla.
W związku z tym, kierowcy we Francji chętniej sięgają po samochody z systemem Flex-fluel, które można tankować benzyną, etanolem lub ich mieszanką.
Takie rozwiązania w swoich samochodach stosują m.in. Ford, Citroën i Peugeot. Pomimo wyższej ceny zakupu ich eksploatacja i wydatki na paliwo przynoszą korzyści.
Ci, którzy nie chcą zmieniać samochodów korzystają z opcji przeróbki
Większość aut benzynowych sprzedanych od 2000 roku można dostosować do paliwa E85. Aby korzystać z tańszego paliwa, wystarczy zainstalować zestaw do konwersji E85. Kosztuje on w zależności od modelu od 750 do 1500 euro.
Liczba zainstalowanych zestawów flex-fuel w samochodach francuskich kierowców podwoiła się w porównaniu z 2021 rokiem ( 30 000 szt). Ponadto o 18% wzrosła liczba stacji paliw oferujących paliwo E85. Jest ich już blisko 3 tysiące, co stanowi 30% całej sieci.
Paliwo E85, które zawiera do 85% etanolu, sprzedawano na francuskich stacjach w zeszłym tygodniu średnio za 0,75 euro/litr (3,44 zł/l). Dla porównania za bezołowiową benzynę SP95 trzeba było zapłacić 1,70 euro/litr (7,80 zł/l). Oszczędności są więc znaczne.
Oczekuje się, że całkowita sprzedaż etanolu wzrośnie w 2022 roku, o co najmniej 20%, głównie dzięki E85, jak powiedział sekretarz generalny SNPAA Sylvain Demoures, potwierdzając prognozy podane Reuterowi pod koniec 2021 r.
To oznacza, że sprzedaż etanolu we Francji osiągnie rekordowy wynik w tym i przyszłym roku. Popyt na tańsze paliwo E85 jest znaczny, bo właściciele samochodów poszukują tańszych alternatyw dla benzyny i diesla.